Bu çalışma ilköğretim
okulu öğretmenlerinin karşılaştıkları çatışma durumlarını ve çatışma yönetimi
stratejilerini incelenmiştir. Araştırma tarama modelinde nicel bir çalışmadır.
Araştırmada kullanılan 400 “Çatışma Yönetimi Stratejileri Ölçeği” değerlendirme kapsamına alınmıştır. Öğretmenler
en fazla öğrenciler ve veliler ile çatışma yaşarken, en az hizmetliler ve
diğerleri ile çatışma yaşamaktadır. Öğretmenlerin en fazla çatışma yaşadığı
konu öğrenci davranışları iken, en az çatışma yaşadıkları konu ise okul içinde
sigara içmedir. Öğretmenlerin en fazla çatışma yaşama nedenleri, iletişim
yetersizliği ve bozukluğu iken, en az çatışma nedenleri kaynak ve mekân
eksikliği, para toplama işleri olarak
belirlenmiştir. Öğretmenler çatışma sonrası kendilerinin ve karşı tarafın
morallerinin olumsuz yönde etkilendiğini büyük bir oranla belirtmelerine karşın
çatışma sonrası hem kendilerinin hem de karşı tarafın iş performanslarında
etkilenme olmadığını belirtmişlerdir. Çalışma stratejileri medeni durum,
istihdam türü değişkenlerine göre öğretmenler arasında görüş farklılığı yokken;
cinsiyet, medeni durum, kıdem, aynı
kurumda çalışma süresi değişkenlerinde görüşleri farklılıklar göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |