Araştırmada, öğretmenlerin örgütsel güven algılarının değişime ilişkin
tutumlarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde
tasarlanan araştırmanın örneklemini, Burdur ili Yeşilova, Karamanlı ve Tefenni ilçelerinde
görev yapan 315 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler, Örgütsel Güven Ölçeği ve
Değişime İlişkin Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız
iki örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi ve çoklu regresyon analizi
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin örgütsel güven algılarının
ve değişime ilişkin tutumlarının yüksek düzeyde olduğu, öğretmenlerin değişime
ilişkin tutumlarının yaşa ve kıdeme göre farklılaştığı bulunmuştur. Yöneticiye
güven, paydaşlara güven ve meslektaşlara güvenin değişime ilişkin tutumu
pozitif yönde yordadığı saptanmıştır. Araştırmanın bulguları, ilgili alınyazın
ışığında tartışılarak gelecekte yapılacak çalışmalar için çeşitli önerilerde
bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |