Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmen
adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerini incelemektir. Araştırmada nicel
yaklaşım benimsenmiş olup tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın
örneklemini Trabzon Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal
Bilimler Eğitimi bölümü Türkçe Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan
204 Türkçe öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak, 2009 yılında üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerini
belirlemek amacıyla Diker-Coşkun tarafından geliştirilen altılı likert
dereceleme türündeki Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Ölçeği kullanılmıştır. Veriler
SPPS paket programı ile sınıf ve cinsiyet değişkenleri bazında incelenmiştir.
Araştırma sonunda Yaşam Boyu Öğrenme Ölçeği’nde genel olarak tüm alt boyutlarda
öğretmen adaylarının yüksek ortalamaya sahip olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 1 |