İçinde yaşadığımız dünyanın giderek dijitalleştiği
çağımızda, teknolojide yaşanan gelişmelerin eğitim alanında da yansımalarını
görmek kaçınılmazdır. Geleneksel yabancı dil öğretim yöntemlerinin modern
eğitim anlayışının gerektirdiği iletişim ve teknoloji ihtiyaçlarını karşılamada
yetersiz oluşu, teknoloji destekli yabancı dil öğretim malzemeleri ve öğrenme
ortamları ile yeni yaklaşım ve yöntemlerin geliştirilmesini zorunlu kılmıştır.
Yaşam boyu öğrenme becerilerinin tartışıldığı eğitim dünyasında sınıf içinde ve
sınıf dışında teknoloji ile desteklenmiş öğrenme ortamları oluşturulmasının
sayısız yararlar sağlayacağı düşünülmektedir. Teknolojiye olan düşkünlükleriyle
bilinen “z kuşağı” öğrencilerin ihtiyaç duydukları etkileşimli dil öğrenme
ortamları, sahip oldukları teknolojik araçlar da göz önünde bulundurulduğunda,
“ağ günlükleri” olarak da bilinen bloglar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu
çalışma, blog şeklinde teknolojik tabanlı bir sınıf dışı öğrenme ortamının
yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin okumaya karşı tutumları üzerindeki
etkisini araştırmaktadır.
Çalışma, B2 düzeyinde Türkçe öğrenen 52 yabancı uyruklu
öğrencinin katılımıyla yürütülmüştür. Sekiz haftalık planlanan bu araştırma
kapsamında araştırmacı tarafından özgün bir blog sitesi tasarlanmış, hazırlanan
içerik bir ders dışı etkinlik olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin okumaya
yönelik tutumlarının saptanması amacıyla, çalışma öncesi ve çalışma sonrasında
okuma tutum ölçeği uygulanarak elde edilen veriler nicel yöntemlerle analiz
edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin okumaya yönelik tutumlarında
uygulama sonunda pozitif yönlü anlamlı bir değişim olduğunu göstermiştir.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi Web 2.0 araçları blog okumaya karşı tutum
In
our age, in which the world is digitalized day by day, it is inevitable to see
the reflections of technological developments in the field of education. Since
traditional foreign language teaching methods are inadequate to meet the
communication and technology needs of modern education system, technology
supported foreign language teaching materials and learning environments and new
approaches and methods have to be developed. It is thought that the creation of
learning environments supported by technology within the classroom and outside
the classroom is considered to provide numerous benefits in the education world
where lifelong learning skills are discussed. The interactive language learning
environments needed by the "Generation Z" students, known for their
indulgence in technology, are emerging as blogs, also known as "web
diaries", when the technological opportunities they have are taken into
consideration. This study investigates the effectiveness of a blog-based
out-of-class learning environment on the attitudes of Turkish as a foreign
language students towards reading.
The
study was conducted with the participation of 52 foreign students learning
Turkish in B2 level. Within the scope of this eight-week planned study, a blog
page was designed by the researcher and the prepared content was applied as an
extracurricular activity. In order to determine the students' attitudes towards
reading, the data obtained by applying reading attitude scale before and after
the study were analyzed by quantitative methods. The results of showed that
there was a significant positive change in the students' attitudes towards
reading by the end of the study.
Teaching Turkish as a foreign language Web 2.0 tools blog attitudes towards reading
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |