Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Blog Kullanımının Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Okumaya Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkisi

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 2, 199 - 210, 31.05.2019
https://doi.org/10.24315/tred.427539

Öz

İçinde yaşadığımız dünyanın giderek dijitalleştiği
çağımızda, teknolojide yaşanan gelişmelerin eğitim alanında da yansımalarını
görmek kaçınılmazdır. Geleneksel yabancı dil öğretim yöntemlerinin modern
eğitim anlayışının gerektirdiği iletişim ve teknoloji ihtiyaçlarını karşılamada
yetersiz oluşu, teknoloji destekli yabancı dil öğretim malzemeleri ve öğrenme
ortamları ile yeni yaklaşım ve yöntemlerin geliştirilmesini zorunlu kılmıştır.
Yaşam boyu öğrenme becerilerinin tartışıldığı eğitim dünyasında sınıf içinde ve
sınıf dışında teknoloji ile desteklenmiş öğrenme ortamları oluşturulmasının
sayısız yararlar sağlayacağı düşünülmektedir. Teknolojiye olan düşkünlükleriyle
bilinen “z kuşağı” öğrencilerin ihtiyaç duydukları etkileşimli dil öğrenme
ortamları, sahip oldukları teknolojik araçlar da göz önünde bulundurulduğunda,
“ağ günlükleri” olarak da bilinen bloglar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu
çalışma, blog şeklinde teknolojik tabanlı bir sınıf dışı öğrenme ortamının
yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin okumaya karşı tutumları üzerindeki
etkisini araştırmaktadır.



Çalışma, B2 düzeyinde Türkçe öğrenen 52 yabancı uyruklu
öğrencinin katılımıyla yürütülmüştür. Sekiz haftalık planlanan bu araştırma
kapsamında araştırmacı tarafından özgün bir blog sitesi tasarlanmış, hazırlanan
içerik bir ders dışı etkinlik olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin okumaya
yönelik tutumlarının saptanması amacıyla, çalışma öncesi ve çalışma sonrasında
okuma tutum ölçeği uygulanarak elde edilen veriler nicel yöntemlerle analiz
edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin okumaya yönelik tutumlarında
uygulama sonunda pozitif yönlü anlamlı bir değişim olduğunu göstermiştir. 

Kaynakça

  • Ackerman, J. D. (2006). Motivation for writing through blogs. (Yüksek Lisans Tezi), Bowling Green State University. Alderson, J. C., & Urquhart, A. H. (1984). Introduction: What is reading? In J. C. Alderson & A. H. Urquhart (Eds.), Reading in a foreign language (pp. xv-xxviii). New York: Longman.
  • Alev, N. (2013). Öğretim teknolojisi ve öğretmen eğitimine yansımaları. In N. Yiğit (Ed.), Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (5 ed., pp. 14-28). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Altun, T. (2013). Bilgisayar destekli öğretim araç-gereçlerinin hazırlanması ve uygulanması. In N. Yiğit (Ed.), Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (5 ed., pp. 189-237). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Arslan, R. Ş., & Şahin-Kızıl, A. (2010). How can the use of blog software facilitate the writing process of english language learners? Computer Assisted Language Learning, 23(3), 183-197.
  • Avrupa Konseyi. (2013). Diller için Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Öğrenim, Öğretim ve Değerlendirme (2 ed.). Almanya: telc GmbH.
  • Aytan, N. (2015). Yaratıcı okuma: Kuram ve uygulama. Ankara: Nobel.
  • Blake, R. J. (2008). Brave new digital classroom: Technology and foreign language learning Washington, D.C.: Georgetown University Press.
  • Carnine, D. W., Silbert, J., Kame'enui, J. E., Tarver, S. G., & Jungjohann, K. (2006). Teaching struggling and at-risk readers: A direct instruction approach (3 ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • Ceyhan, E. (2007). Yabancı dil öğretimi teknolojisi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Chang, W.-Y. (2016). A study on the effects of blogs in efl process/genre-based writing classrooms and its relationship with college students’ writing strategies. (Doktora Tezi), Durham Üniversitesi.
  • Çoklar, A. N. (2014). Web ortamında çoklu ortam tasarımı. In Ö. Ö. Dursun & F. Odabaşı (Eds.), Çoklu ortam tasarımı (2 ed., pp. 217-234). Ankara: Pegem Akademi.
  • Day, R. R. (1993). New ways in teaching reading. Illinois: Pantagraph Printing.
  • Durkin, D. (1989). Teaching them to read. Boston: Allyn and Bacon.
  • Durmuş, M. (2013). Yabancılara Türkçe öğretimi. Ankara Grafiker Yayınları.
  • Fellner, T., & Apple, M. (2006). Developing writing fluency and lexical complexity with blogs. The Jalt Call Journal, 2(1), 15-26.
  • Gunning, T. G. (2014). Assessing and correcting reading and writing difficulties (5 ed.). Boston: Pearson.
  • Hashemi, M., & Najafi, V. (2011). Using blogs in english language writing classes. International Journal of Academic Research, 3(4).
  • Hokanson, K., & Long, C. (2012). Blogs. In S. McLeod & C. Lehmann (Eds.), What school leaders need to know about digital technologies and social media (pp. 3-11). San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Huang, H.-Y. C. (2016). Students and the teacher’s perceptions on incorporating the blog task and peer feedback into EFL writing classes through blogs. English Language Teaching, 9(11), 38.
  • İnceoğlu, M. (2011). Tutum algı iletişim (6 ed.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • İşman, A. (2011). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (4 ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Jennings, J. H., Caldwell, J. S., & Lerner, J. W. (2006). Reading problems: Assessment and teaching strategies. Boston, USA: Pearson Education.
  • Kazancı, R. (2012). The use of blogs and the internet to enhance the writing skills of EFL learners. (Yüksek Lisans Tezi), Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Kennedy, K. (2003). Writing with web logs. Technology and Learning Magazine, 23.
  • Lin, M. H. (2012). Blog assisted language learning in the EFL writing classroom: An empirical study. (Doktora Tezi), University of Birmingham.
  • Lipson, M. Y., & Wixson, K. K. (2013). Assessment and instruction of reading and writing difficulty: An interactive approach (5 ed.). New Jersey: Pearson.
  • Mayer, R. E. (2009). Multimedia learning (2 ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
  • McDonough, J., & Shaw, C. (1993). Materials and methods in ELT: A teacher's guide. Oxford: Blackwell.
  • MEB. (2007). Öğrencilerin okuma düzeyleri. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (EARGED).
  • Noytim, U. (2010). Weblogs enhancing EFL students’ English language learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2(2), 1127-1132.
  • Özdemir, E. (2015). The effect of the use of blogs on motivation in EFL writing. (Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Özden, Y. (2008). Öğrenme ve öğretme (7 ed.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Özmen, H. (2013). Öğretim araç gereçlerinin teorik temelleri. In N. Yiğit (Ed.), Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (5 ed., pp. 68-91). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Robinson, R., Molenda, M., & Rezabek, L. (2008). Facilitating learning. In A. Januszewski & M. Molenda (Eds.), Educational technology: A definition with commentary (pp. 15-48). New York: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Sainsbury, M. (2004). Children's attitudes to reading. Education Review, 17(2), 49-54.
  • Silberstein, S. (1994). Techniques and resources in teaching reading. Oxford University Press: Oxford.
  • Sun, Y. C. (2010). Extensive writing in foreign‐language classrooms: A blogging approach. Innovations in Education and Teaching International, 47(3), 327-339.
  • Türker, M. S. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde blog kullanımının okuma becerisine etkisi. (Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Vurdien, R. (2012). Enhancing writing skills through blogs in an EFL class. European Association for Computer-Assisted Language Learning (EUROCALL), 155-158.
  • Warschauer, M. (2011). Learning in the cloud: How (and why) to transform schools with digital media. New York: Teachers College Press.
  • Wu, H.-J. (2015). The effects of blog-supported collaborative writing on writing performance, writing anxiety and perceptions of efl college students in Taiwan. (Doktora Tezi), University of South Florida.

The Effectiveness of Blog Use on Attitudes towards Reading by Learners of Turkish as a Foreign Language

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 2, 199 - 210, 31.05.2019
https://doi.org/10.24315/tred.427539

Öz

In
our age, in which the world is digitalized day by day, it is inevitable to see
the reflections of technological developments in the field of education. Since
traditional foreign language teaching methods are inadequate to meet the
communication and technology needs of modern education system, technology
supported foreign language teaching materials and learning environments and new
approaches and methods have to be developed. It is thought that the creation of
learning environments supported by technology within the classroom and outside
the classroom is considered to provide numerous benefits in the education world
where lifelong learning skills are discussed. The interactive language learning
environments needed by the "Generation Z" students, known for their
indulgence in technology, are emerging as blogs, also known as "web
diaries", when the technological opportunities they have are taken into
consideration. This study investigates the effectiveness of a blog-based
out-of-class learning environment on the attitudes of Turkish as a foreign
language students towards reading.



The
study was conducted with the participation of 52 foreign students learning
Turkish in B2 level. Within the scope of this eight-week planned study, a blog
page was designed by the researcher and the prepared content was applied as an
extracurricular activity. In order to determine the students' attitudes towards
reading, the data obtained by applying reading attitude scale before and after
the study were analyzed by quantitative methods. The results of showed that
there was a significant positive change in the students' attitudes towards
reading by the end of the study.

Kaynakça

  • Ackerman, J. D. (2006). Motivation for writing through blogs. (Yüksek Lisans Tezi), Bowling Green State University. Alderson, J. C., & Urquhart, A. H. (1984). Introduction: What is reading? In J. C. Alderson & A. H. Urquhart (Eds.), Reading in a foreign language (pp. xv-xxviii). New York: Longman.
  • Alev, N. (2013). Öğretim teknolojisi ve öğretmen eğitimine yansımaları. In N. Yiğit (Ed.), Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (5 ed., pp. 14-28). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Altun, T. (2013). Bilgisayar destekli öğretim araç-gereçlerinin hazırlanması ve uygulanması. In N. Yiğit (Ed.), Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (5 ed., pp. 189-237). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Arslan, R. Ş., & Şahin-Kızıl, A. (2010). How can the use of blog software facilitate the writing process of english language learners? Computer Assisted Language Learning, 23(3), 183-197.
  • Avrupa Konseyi. (2013). Diller için Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Öğrenim, Öğretim ve Değerlendirme (2 ed.). Almanya: telc GmbH.
  • Aytan, N. (2015). Yaratıcı okuma: Kuram ve uygulama. Ankara: Nobel.
  • Blake, R. J. (2008). Brave new digital classroom: Technology and foreign language learning Washington, D.C.: Georgetown University Press.
  • Carnine, D. W., Silbert, J., Kame'enui, J. E., Tarver, S. G., & Jungjohann, K. (2006). Teaching struggling and at-risk readers: A direct instruction approach (3 ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Merrill Prentice Hall.
  • Ceyhan, E. (2007). Yabancı dil öğretimi teknolojisi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Chang, W.-Y. (2016). A study on the effects of blogs in efl process/genre-based writing classrooms and its relationship with college students’ writing strategies. (Doktora Tezi), Durham Üniversitesi.
  • Çoklar, A. N. (2014). Web ortamında çoklu ortam tasarımı. In Ö. Ö. Dursun & F. Odabaşı (Eds.), Çoklu ortam tasarımı (2 ed., pp. 217-234). Ankara: Pegem Akademi.
  • Day, R. R. (1993). New ways in teaching reading. Illinois: Pantagraph Printing.
  • Durkin, D. (1989). Teaching them to read. Boston: Allyn and Bacon.
  • Durmuş, M. (2013). Yabancılara Türkçe öğretimi. Ankara Grafiker Yayınları.
  • Fellner, T., & Apple, M. (2006). Developing writing fluency and lexical complexity with blogs. The Jalt Call Journal, 2(1), 15-26.
  • Gunning, T. G. (2014). Assessing and correcting reading and writing difficulties (5 ed.). Boston: Pearson.
  • Hashemi, M., & Najafi, V. (2011). Using blogs in english language writing classes. International Journal of Academic Research, 3(4).
  • Hokanson, K., & Long, C. (2012). Blogs. In S. McLeod & C. Lehmann (Eds.), What school leaders need to know about digital technologies and social media (pp. 3-11). San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Huang, H.-Y. C. (2016). Students and the teacher’s perceptions on incorporating the blog task and peer feedback into EFL writing classes through blogs. English Language Teaching, 9(11), 38.
  • İnceoğlu, M. (2011). Tutum algı iletişim (6 ed.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • İşman, A. (2011). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (4 ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Jennings, J. H., Caldwell, J. S., & Lerner, J. W. (2006). Reading problems: Assessment and teaching strategies. Boston, USA: Pearson Education.
  • Kazancı, R. (2012). The use of blogs and the internet to enhance the writing skills of EFL learners. (Yüksek Lisans Tezi), Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Kennedy, K. (2003). Writing with web logs. Technology and Learning Magazine, 23.
  • Lin, M. H. (2012). Blog assisted language learning in the EFL writing classroom: An empirical study. (Doktora Tezi), University of Birmingham.
  • Lipson, M. Y., & Wixson, K. K. (2013). Assessment and instruction of reading and writing difficulty: An interactive approach (5 ed.). New Jersey: Pearson.
  • Mayer, R. E. (2009). Multimedia learning (2 ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
  • McDonough, J., & Shaw, C. (1993). Materials and methods in ELT: A teacher's guide. Oxford: Blackwell.
  • MEB. (2007). Öğrencilerin okuma düzeyleri. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (EARGED).
  • Noytim, U. (2010). Weblogs enhancing EFL students’ English language learning. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2(2), 1127-1132.
  • Özdemir, E. (2015). The effect of the use of blogs on motivation in EFL writing. (Yüksek Lisans Tezi), Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Özden, Y. (2008). Öğrenme ve öğretme (7 ed.). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Özmen, H. (2013). Öğretim araç gereçlerinin teorik temelleri. In N. Yiğit (Ed.), Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (5 ed., pp. 68-91). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Robinson, R., Molenda, M., & Rezabek, L. (2008). Facilitating learning. In A. Januszewski & M. Molenda (Eds.), Educational technology: A definition with commentary (pp. 15-48). New York: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Sainsbury, M. (2004). Children's attitudes to reading. Education Review, 17(2), 49-54.
  • Silberstein, S. (1994). Techniques and resources in teaching reading. Oxford University Press: Oxford.
  • Sun, Y. C. (2010). Extensive writing in foreign‐language classrooms: A blogging approach. Innovations in Education and Teaching International, 47(3), 327-339.
  • Türker, M. S. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde blog kullanımının okuma becerisine etkisi. (Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Vurdien, R. (2012). Enhancing writing skills through blogs in an EFL class. European Association for Computer-Assisted Language Learning (EUROCALL), 155-158.
  • Warschauer, M. (2011). Learning in the cloud: How (and why) to transform schools with digital media. New York: Teachers College Press.
  • Wu, H.-J. (2015). The effects of blog-supported collaborative writing on writing performance, writing anxiety and perceptions of efl college students in Taiwan. (Doktora Tezi), University of South Florida.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Sami Türker 0000-0002-2037-8508

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Türker, M. S. (2019). Blog Kullanımının Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Okumaya Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(2), 199-210. https://doi.org/10.24315/tred.427539