The
aim of this study is to determine the pre-service teachers' views on the
Information Technologies course in the renewed curriculum of the Faculty of
Education. Within the scope of the qualitative research planned for this aim,
the views of 44 pre-service teachers from different departments of Manisa Celal
Bayar University Faculty of Education in fall semester of 2018-2019 academic
year were determined by semi-structured interviews and written form. Data were
analyzed by content analysis. As a result of the analysis, it was determined
that the pre-service teachers considered the Information Technology course
important and they learned useful information in the course. On the other hand,
pre-service teachers stated that the duration of the lesson was short and the
content was very intense. At the end of the study, based on the results,
various suggestions were presented for future studies and implementation.
Faculty of education Information Technologies course pre-service teachers
Bu
çalışmanın amacı öğretmen adaylarının yenilenen eğitim fakültesi müfredatında
yer alan Bilişim Teknolojileri dersine yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu
kapsamda planlanan nitel araştırmada, 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz
döneminde Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde farklı
bölümlerde öğrenim görmekte olan 44 öğretmen adayından yarı-yapılandırılmış
görüşmeler ve yazılı form aracılığıyla görüş alınmıştır. Elde edilen veriler
içerik analizi ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda öğretmen adaylarının
Bilişim Teknolojileri dersini önemli gördükleri ve bu derste faydalı bilgiler
öğrendikleri belirlenmiştir. Diğer yandan öğretmen adayları, dersin süresinin kısa
ve içeriğinin çok yoğun olduğunu ifade etmişlerdir. Araştırma sonunda ulaşılan
sonuçlar temelinde ileriki çalışmalara ve uygulamaya yönelik çeşitli öneriler
sunulmuştur
Eğitim fakültesi Bilişim Teknolojileri dersi öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 4 |