Bu çalışmanın amacı,
fen bilimleri dersinde 5. sınıf "Işığın ve Sesin Yayılması"
ünitesinde araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının, öğrencilerin öz
düzenleme becerileri ve fen tutumuna etkisini araştırmaktır. Çalışmada, ön
test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu
araştırmada çalışma grubu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Samsun’un Havza
ilçesinde bir ortaokulda 5. sınıfta öğrenim gören 31 öğrencidir. Deney
grubunda, altı hafta araştırmacılar tarafından geliştirilen araştırma
sorgulamaya dayalı öğretim etkileri ile, kontrol grubunda daha önceden
uygulandığı şekliyle ders kitabına bağlı olarak öğretim yapılmıştır. Çalışmada
veri toplama aracı olarak; algılanan öz düzenleme ölçeği ve fen bilgisi tutum
ölçeği kullanılmıştır. Özdüzenleme becerisi ön test puanlarında anlamlı fark
yokken son test puanlarında deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Fene
yönelik tutumlarda ön testlerde gruplar arasında anlamlı fark bulunmuştur. Fene
yönelik tutum son test puanlarında deney grubu leyhine anlamlı fark
bulunmuştur. Araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı ortaokul
öğrencilerinin algılanan özdüzenleme becerilerini ve fen bilimlerine yönelik
tutumlarını artırmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 24, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 3 |