Öğretmen adaylarının uygulama çalışmaları esnasında öğretmenlerin yakalandıkları zaman tuzaklarıyla ilgili izlenimlerini ve bunların öğrencilere olan yansımalarını belirlemek amacıyla yapılan bu araştırma, durum çalışması deseninde nitel bir çalışmadır. Araştırma, 2019-2020 bahar yarı yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği son sınıfta öğrenim görmekte olan 38 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışmayı yapmak için etik kurul onayı alınmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Zaman tuzakları, amaçlarda belirsizlik, oyalama-erteleme, ayrıntılara boğulma, acelecilik, araç-gereç düzeni, işlerin yarıda bırakılması ve aşırı iletişim temaları altında ele alınmıştır. Ana temaların her biri olumlu ve olumsuz olarak iki alt temaya ayrılmıştır. Her bir alt temayla ilgili olarak az sayıdaki öğretmen adayı öğretmenlerin zaman tuzaklarına yakalanmadıklarını, zamanı etkili bir şekilde kullandıklarını belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu ise, öğretmenlerin çeşitli zaman tuzaklarına yakalandıklarını; bu tuzakların sınıf disiplininin bozulması, sınıfta öğretmen otoritesinin sarsılması, derslerde veriminin düşmesi, ölçme ve değerlendirmenin amacına uygun yapılmaması, içeriğin amaca uygun olarak işlenmemesi, üst düzey öğrenmelerin gerçekleşmemesi, konuların yetişmemesi ve öğrencilerin dersten sıkılması gibi sorunlara yol açtığı tespit edilmiştir. Tespitler doğrultusunda bazı önerilerde bulunulmuştur.
Yok
Yok
Çalışmaya katkı sağlayacak başta dergi editörü olmak üzere hakemlere ve emeği geçen herkese teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |