Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRETMENLERİN TEKNOSTRES DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE İLİ ÖRNEĞİ

Year 2022, Volume: 12 Issue: 2, 1106 - 1132, 30.05.2022
https://doi.org/10.24315/tred.1033278

Abstract

Çalışmanın amacı, öğretmenlerin teknostres düzeylerini belirlemek ve bu düzeyin çeşitli değişkenlere göre değişimini değerlendirmektir. Araştırmada nicel ve nitel verilerin birlikte yer aldığı karma yöntem desenlerinden biri olan yakınsayan paralel karma yöntem deseni kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda örneklem, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Edirne ili merkez ve ilçelerinde görev yapan 526 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın nitel boyutunda ise 18 öğretmen araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin genel teknostres düzeylerinin orta düzeyde olduğu belirlenirken öğretmenlerin öğrenme-öğretme süreç odaklı, teknik sorun odaklı ve sosyal odaklı teknostres alt boyutlarında orta düzeyde teknostres yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Öte yandan öğretmenlerin mesleğe yönelik ve kişisel kaynaklı teknostres alt boyutlarında ise düşük düzeyde teknostres yaşadıkları belirlenmiştir. Bağımsız değişkenler incelendiğinde ise öğretmenlerin yaşları arttıkça teknostres düzeylerinin de arttığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca teknostresin alt faktörlerinden kişisel kaynaklı faktöründe kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre anlamlı şekilde daha yüksek teknostres yaşadığı ortaya çıkmıştır. Teknostres ölçeğinin alt faktörlerinden mesleğe yönelik ile kişisel kaynaklı alt faktörlerinde genel anlamda eğitim düzeyi arttıkça teknostres düzeyinin azaldığı görülmüştür. Çalışmada teknostres ölçeğinin alt boyutlarında kişisel kaynaklı alt faktöründe Sınıf öğretmenlerinin teknostres düzeylerinin Bilişim Teknolojileri öğretmenlerinin teknostres düzeylerinden anlamlı şekilde yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Öte yandan teknostres ölçeğinin bazı alt faktörleri bağlamında yapılan değerlendirmede öğretmenlerin eğitim amaçlı günlük BİT kullanım saati arttıkça teknostres düzeylerinin düştüğü görülmüştür.

References

  • KINCI, C. & Özgür, H. (2021). Öğretmenlerin Teknostres Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi: Edirne İli Örneği, Trakya Eğitim Dergisi, cilt(sayı), pp-pp.
  • KINCI, C. & Özgür, H. (2021). Evaluation of Teachers’ Technostress Levels According to Various Variables: The Example of Edirne Province. Trakya Journal of Education, cilt(sayı), pp-pp.
Year 2022, Volume: 12 Issue: 2, 1106 - 1132, 30.05.2022
https://doi.org/10.24315/tred.1033278

Abstract

References

  • KINCI, C. & Özgür, H. (2021). Öğretmenlerin Teknostres Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi: Edirne İli Örneği, Trakya Eğitim Dergisi, cilt(sayı), pp-pp.
  • KINCI, C. & Özgür, H. (2021). Evaluation of Teachers’ Technostress Levels According to Various Variables: The Example of Edirne Province. Trakya Journal of Education, cilt(sayı), pp-pp.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Coşkun Kıncı 0000-0002-9516-2437

Hasan Özgür 0000-0002-8035-0320

Early Pub Date May 30, 2022
Publication Date May 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Kıncı, C., & Özgür, H. (2022). ÖĞRETMENLERİN TEKNOSTRES DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ: EDİRNE İLİ ÖRNEĞİ. Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 1106-1132. https://doi.org/10.24315/tred.1033278