Research Article
BibTex RIS Cite

MÜZİK EĞİTİMİ ALMIŞ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2022, Volume: 12 Issue: 2, 863 - 879, 30.05.2022
https://doi.org/10.24315/tred.942440

Abstract

Times Eğitimin amaçlarından iki tanesi: Çağın gereksinimleriyle şekillenme ve ulaşılabilirliğini güçlendirmedir. Öğrencilerin kolay ulaşılabilir özelliklerde eğitim alabilmesi için ülkeler ve eğitim otoriteleri uzaktan eğitim (UE) faaliyetleri üzerinde çalışmışlardır. Gelişen teknolojik aygıtlar, internetin kolay ulaşılabilirliği ve yaygınlığı, öğrencilerin eğitim almada çeşitli nedenlerle yaşadıkları olumsuzluklar ve daha birçok nedenden dolayı UE’ nin tercih edilirliği yükselmiştir. 2020 Mart ayı ortasına kadar önceden planlanmış faaliyetlerle sürdürülmüş olan UE, Covid-19 hastalığı nedeniyle neredeyse dünyanın tüm eğitim kurumlarında mecburi olarak uygulanmaya başlamıştır. UE yöntemi ile müzik dersi almış olan eğitim fakültesi okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin UE’ ye ilişkin görüşlerini tespit etmeyi amaçlayan bu araştırmaya, lisans seviyesinde 103 okul öncesi öğretmenliği bölümü öğrencisi katılmıştır. Betimsel tarama modelinde yürütülmüş olan çalışmada veriler araştırmacı tarafından hazırlanmış olan anket aracılığı ile elde edilmiştir. Katılımcıların UE’yi takip etmeleri ile kısıtlama süreçlerindeki eğitim tercihleri; müzik bilgilerinin üstüne yenilerini eklemeleri ile günlük çalışma süreleri arasındaki ilişki, araştırmada anlamlı farklılık gösteren bulgulardan bazılarıdır.

References

  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M. ve Yıldız, M. (2020). Covid-19 Virüsünden Kaynaklanan İzolasyon Günlerinde Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumları, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 1 (1). 1-9.
  • Birişçi, S. (2013). Video Konferans Tabanlı Uzaktan Eğitime İlişkin Öğrenci Tutumları ve Görüşleri, Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 1 (2), 24-40.
  • Buluk, B. ve Eşitti, B. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Sürecinde Uzaktan Eğitimin Turizm Lisans Öğrencileri Tarafından Değerlendirilmesi, Journal of Awareness, 5 (3), 285-298.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi (10. Baskı).
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık (3. Baskı).
  • Clements-Cortes, A. ve Pascoe, H. (2020). Community Music for Promoting Youth Mental Health. The Canadian Music Educator, 61(4):36-40.
  • Elcil, Ş, ve Sözen Şahiner, D. (2014). Uzaktan Eğitimde İletişimsel Engeller, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 6 (1), 21-33.
  • Ereş, F. ve Doğuş, Y. (2020). Covid-19 Salgını: Lisans Öğrencileri Üzerindeki Etkileri. 2.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Bildiri Kitabı İçinde (ss.357-374), 4-6 Aralık 2020, İzmir: İzmir Demokrasi Üniversitesi,
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen Adaylarının UE Algısı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Karasar, N. (2009).Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım (19. Baskı).
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen Adayları Senkron Uzaktan Eğitime Nasıl Bakıyor, Bir Anket Çalışması. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi. 7 (53), 1262-1274.
  • Keskin ve Özer Kaya, (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5 (2), 59-67.
  • Kırali, F. N. ve Alcı, B. (2016). Üniversite Öğrencilerinin UE Algısına İlişkin Görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 30, (55-83).
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2016). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Ankara
  • Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı (2018). Yükseköğretim Kurulu, Ankara.
  • Özer, B. ve Üstün, E. (2020). Evaluation of Students’ Views on the Covid-19 Distance Education Process in Music Departments of Fine Arts Faculties. Asian Journal of Education and Training. 6 (3), 556-568.
  • Öztaş, S. ve Kılıç, B. (2017). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersi'nin Uzaktan Eğitim Şeklinde Verilmesinin Üniversite Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi (Kırklareli Üniversitesi Örneği). Türk Tarihi Eğitim Dergisi (Turkish History Education Journal), 6 (2), 268-293.
  • Ramazan, M. O. ve Tunçeli, H. İ. (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı (2006) Hakkındaki Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 33.Sayı, s.67-79.
  • Sakarya, G. & Zahal O. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 795-817. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44504
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi Dönemi Eğitim: Sorunlar ve Fırsatlar, Turkish Studies, 15 (4), 959-975.
  • Schiavio, A., Biasutti, M. ve Philippe, R. A. (2021). Creative Pedagogies in the Time of Pandemic: a Case Study with Conservatory Students. Music Education Research. Şubat.
  • Senemoğlu, N. (1994). Okulöncesi Eğitim Programı Hangi Yeterlikleri Kazandırmalıdır. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1994), 21-30.
  • Şahin, Ç. ,Kartal, O.Y. ve İmamoğlu, A. (2013). Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programı Hakkında Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14 (1), 101-118.
  • Tuncer, M ve Bahadır, F. (2017). Uzaktan Eğitim Programlarının Bu Programlarda Öğrenim Gören Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Journal of Educational Reflections, 1(2), 29-38.
  • Uzoğlu, M. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri, Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (16), 335-351.
  • Yalman, M. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Destekli Uzaktan Eğitim Sistemi (Moodle) Memnuniyet Düzeyleri, International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8 (8), 1395-1406.
Year 2022, Volume: 12 Issue: 2, 863 - 879, 30.05.2022
https://doi.org/10.24315/tred.942440

Abstract

References

  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M. ve Yıldız, M. (2020). Covid-19 Virüsünden Kaynaklanan İzolasyon Günlerinde Spor Bilimleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumları, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi. 1 (1). 1-9.
  • Birişçi, S. (2013). Video Konferans Tabanlı Uzaktan Eğitime İlişkin Öğrenci Tutumları ve Görüşleri, Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 1 (2), 24-40.
  • Buluk, B. ve Eşitti, B. (2020). Koronavirüs (Covid-19) Sürecinde Uzaktan Eğitimin Turizm Lisans Öğrencileri Tarafından Değerlendirilmesi, Journal of Awareness, 5 (3), 285-298.
  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi (10. Baskı).
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak Kılıç, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık (3. Baskı).
  • Clements-Cortes, A. ve Pascoe, H. (2020). Community Music for Promoting Youth Mental Health. The Canadian Music Educator, 61(4):36-40.
  • Elcil, Ş, ve Sözen Şahiner, D. (2014). Uzaktan Eğitimde İletişimsel Engeller, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 6 (1), 21-33.
  • Ereş, F. ve Doğuş, Y. (2020). Covid-19 Salgını: Lisans Öğrencileri Üzerindeki Etkileri. 2.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Bildiri Kitabı İçinde (ss.357-374), 4-6 Aralık 2020, İzmir: İzmir Demokrasi Üniversitesi,
  • Gündüz, A. Y. (2013). Öğretmen Adaylarının UE Algısı. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Karasar, N. (2009).Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım (19. Baskı).
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen Adayları Senkron Uzaktan Eğitime Nasıl Bakıyor, Bir Anket Çalışması. Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi. 7 (53), 1262-1274.
  • Keskin ve Özer Kaya, (2020). COVID-19 Sürecinde Öğrencilerin Web Tabanlı Uzaktan Eğitime Yönelik Geri Bildirimlerinin Değerlendirilmesi, İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5 (2), 59-67.
  • Kırali, F. N. ve Alcı, B. (2016). Üniversite Öğrencilerinin UE Algısına İlişkin Görüşleri. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 30, (55-83).
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2016). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Ankara
  • Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı (2018). Yükseköğretim Kurulu, Ankara.
  • Özer, B. ve Üstün, E. (2020). Evaluation of Students’ Views on the Covid-19 Distance Education Process in Music Departments of Fine Arts Faculties. Asian Journal of Education and Training. 6 (3), 556-568.
  • Öztaş, S. ve Kılıç, B. (2017). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersi'nin Uzaktan Eğitim Şeklinde Verilmesinin Üniversite Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi (Kırklareli Üniversitesi Örneği). Türk Tarihi Eğitim Dergisi (Turkish History Education Journal), 6 (2), 268-293.
  • Ramazan, M. O. ve Tunçeli, H. İ. (2016). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programı (2006) Hakkındaki Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 33.Sayı, s.67-79.
  • Sakarya, G. & Zahal O. (2020). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan keman eğitimine ilişkin öğrenci görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 795-817. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44504
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi Dönemi Eğitim: Sorunlar ve Fırsatlar, Turkish Studies, 15 (4), 959-975.
  • Schiavio, A., Biasutti, M. ve Philippe, R. A. (2021). Creative Pedagogies in the Time of Pandemic: a Case Study with Conservatory Students. Music Education Research. Şubat.
  • Senemoğlu, N. (1994). Okulöncesi Eğitim Programı Hangi Yeterlikleri Kazandırmalıdır. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1994), 21-30.
  • Şahin, Ç. ,Kartal, O.Y. ve İmamoğlu, A. (2013). Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirme Programı Hakkında Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 14 (1), 101-118.
  • Tuncer, M ve Bahadır, F. (2017). Uzaktan Eğitim Programlarının Bu Programlarda Öğrenim Gören Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Journal of Educational Reflections, 1(2), 29-38.
  • Uzoğlu, M. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri, Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (16), 335-351.
  • Yalman, M. (2013). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Destekli Uzaktan Eğitim Sistemi (Moodle) Memnuniyet Düzeyleri, International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8 (8), 1395-1406.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Şahin Akıncı 0000-0002-2404-330X

Early Pub Date May 30, 2022
Publication Date May 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Akıncı, M. Ş. (2022). MÜZİK EĞİTİMİ ALMIŞ OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Trakya Eğitim Dergisi, 12(2), 863-879. https://doi.org/10.24315/tred.942440