Times Eğitimin amaçlarından iki tanesi: Çağın gereksinimleriyle şekillenme ve ulaşılabilirliğini güçlendirmedir. Öğrencilerin kolay ulaşılabilir özelliklerde eğitim alabilmesi için ülkeler ve eğitim otoriteleri uzaktan eğitim (UE) faaliyetleri üzerinde çalışmışlardır. Gelişen teknolojik aygıtlar, internetin kolay ulaşılabilirliği ve yaygınlığı, öğrencilerin eğitim almada çeşitli nedenlerle yaşadıkları olumsuzluklar ve daha birçok nedenden dolayı UE’ nin tercih edilirliği yükselmiştir. 2020 Mart ayı ortasına kadar önceden planlanmış faaliyetlerle sürdürülmüş olan UE, Covid-19 hastalığı nedeniyle neredeyse dünyanın tüm eğitim kurumlarında mecburi olarak uygulanmaya başlamıştır. UE yöntemi ile müzik dersi almış olan eğitim fakültesi okul öncesi öğretmenliği lisans öğrencilerinin UE’ ye ilişkin görüşlerini tespit etmeyi amaçlayan bu araştırmaya, lisans seviyesinde 103 okul öncesi öğretmenliği bölümü öğrencisi katılmıştır. Betimsel tarama modelinde yürütülmüş olan çalışmada veriler araştırmacı tarafından hazırlanmış olan anket aracılığı ile elde edilmiştir. Katılımcıların UE’yi takip etmeleri ile kısıtlama süreçlerindeki eğitim tercihleri; müzik bilgilerinin üstüne yenilerini eklemeleri ile günlük çalışma süreleri arasındaki ilişki, araştırmada anlamlı farklılık gösteren bulgulardan bazılarıdır.
Covid-19 müzik eğitimi okul öncesi öğretmenliği uzaktan eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Mayıs 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |