Innerhalb von Sekunden nach dem Schreiben dieses Satzes wächst die menschliche Bevölkerung weiter und Hunderte von Arten weltweit sind aufgrund menschlicher Eingriffe in die Umwelt vom Aussterben bedroht. Einzelpersonen müssen ihr Verhalten gegenüber der Umwelt ändern, um Umweltprobleme zu lösen. Erfolgreiche Bildungsprogramme erreichen die gewünschten Gedanken, Verhaltensweisen, Werturteile, Kenntnisse und Fähigkeiten bei Menschen. Biologieunterricht wird immer wichtiger, da er das menschliche Leben, die Natur, die Umwelt und nachhaltige Ressourcen beeinflusst. Ziel dieser Studie ist es, den Stellenwert von Bäumen im Biologielehrplan der Sekundarstufe zu untersuchen, der Umwelterziehung und Biodiversität umfasst. Diese Studie verwendete die Dokumentenanalyse als qualitative Forschungsmethode. Die Forschung verwendet den Lehrplan für den Biologiekurs der MEB-Sekundarstufe (9., 10., 11. und 12. Klasse). Die Daten wurden deskriptiv analysiert. Laut der Studie gibt es 3 Anschaffungen in der 9. Klasse, 5 in der 10. Klasse und 4 in der 11. Klasse in Bezug auf Bäume im Biologie-Lehrplan der Sekundarstufe. So werden Bäume bis zur 10. Klasse in den Biologielehrplan der Sekundarstufe aufgenommen.
Umweltbildung Biodiversität Biodiversität Baum Lehrplan für Biologie in der Sekundarstufe
Within seconds of writing this sentence, the human population continues to grow, and hundreds of species worldwide face extinction due to human actions towards the environment. Individuals must change their behavior toward the environment to solve environmental issues. Successful educational programs achieve desired thoughts, behaviors, value judgments, knowledge, and skills in people. Biology education is becoming increasingly important as it affects human life, nature, the environment, and sustainable resources. This study's goal is to examine trees' place in the MNE's secondary school biology curriculum, which includes environmental education and biodiversity. This study used document analysis as a qualitative research method. The research uses the MEB Secondary Education Biology Course (9th,10th,11th, and 12th Grades) curriculum. The data were analyzed descriptively. According to the research, there are 3 acquisitions in 9th grade, 5 in 10th grade, and 4 in 11th grade regarding trees in Secondary Education Biology Curriculum. Thus, trees are included in the Secondary Education Biology Curriculum up to the 10th grade.
Environmental education biodiversity tree secondary education biology curriculum
Bu cümleyi yazdığımız birkaç saniye içinde bile insan nüfusu artmaya devam etmekte ve insanların çevreye yönelik davranışlarıyla dünya üzerindeki yüzlerce türün neslinin tükenmesine ve binlercesinin de yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kalmaktadır. Oluşan çevre sorunlarının çözümü için, bireylerin çevreye yönelik davranışlarını değiştirmeleri gerekmektedir. Tam da bu noktada bireylerde istendik düşünce, davranış, değer yargısı, bilgi ve beceri kazandırma süreci olarak çevre eğitimine ve çevre eğitiminin amaçlarının etkili öğretim programları ile gerçekleşmektedir. Fen ve matematik disiplinleri içerisinde yer alan biyoloji eğitimi; insan yaşamı, doğa, çevre ve sürdürülebilir kaynaklar arasındaki ilişkileri etkilemesi nedeniyle önemi gün geçtikçe artmaktadır. Bu bağlamdan yola çıkılarak araştırmanın amacı, çevre eğitimi ve biyoçeşitlilik kavramı içinde yer alan ağaçlar konusunun MEB’te uygulanmakta olan ortaöğretim biyoloji dersi öğretim programındaki yerinin incelenmesidir. Araştırmanın modeli nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesidir. Araştırmanın çalışma dokümanı ise MEB Ortaöğretim Biyoloji Dersi (9.,10.,11. ve 12. Sınıflar) öğretim programıdır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programı’nda ağaçlar konusunun yeri ile ilgili; 9. Sınıf düzeyinde 3 kazanım, 10. Sınıf düzeyinde 5 kazanım ve 11. Sınıf düzeyinde ise 4 kazanım olduğu saptanmıştır. Buna göre Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programı’nda en fazla 10. Sınıf düzeyinde ağaçlar konusunun yer aldığı söylenebilir.
Çevre eğitim biyoçeşitlilik ağaç ortaöğretim biyoloji dersi öğretim programı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Ocak 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1 |