BibTex RIS Kaynak Göster

Der Platz der Bäume im Konzept der Umweltbildung und Biodiversität im Biologielehrplan der Sekundarstufe

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 1, 606 - 619, 26.01.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1071400

Öz

Innerhalb von Sekunden nach dem Schreiben dieses Satzes wächst die menschliche Bevölkerung weiter und Hunderte von Arten weltweit sind aufgrund menschlicher Eingriffe in die Umwelt vom Aussterben bedroht. Einzelpersonen müssen ihr Verhalten gegenüber der Umwelt ändern, um Umweltprobleme zu lösen. Erfolgreiche Bildungsprogramme erreichen die gewünschten Gedanken, Verhaltensweisen, Werturteile, Kenntnisse und Fähigkeiten bei Menschen. Biologieunterricht wird immer wichtiger, da er das menschliche Leben, die Natur, die Umwelt und nachhaltige Ressourcen beeinflusst. Ziel dieser Studie ist es, den Stellenwert von Bäumen im Biologielehrplan der Sekundarstufe zu untersuchen, der Umwelterziehung und Biodiversität umfasst. Diese Studie verwendete die Dokumentenanalyse als qualitative Forschungsmethode. Die Forschung verwendet den Lehrplan für den Biologiekurs der MEB-Sekundarstufe (9., 10., 11. und 12. Klasse). Die Daten wurden deskriptiv analysiert. Laut der Studie gibt es 3 Anschaffungen in der 9. Klasse, 5 in der 10. Klasse und 4 in der 11. Klasse in Bezug auf Bäume im Biologie-Lehrplan der Sekundarstufe. So werden Bäume bis zur 10. Klasse in den Biologielehrplan der Sekundarstufe aufgenommen.

Kaynakça

  • Alpagut, B. & Karataş, A. (2014). İçerik ve tarihsel gelişimi açısından çevre eğitimi. İçinde H. Reyhan, A. Mutlu, H. H. Doğan & A. S. Reyhan (Ed.), Sosyal Çevre Bilimleri (ss.405-428). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Anufrieva, N. I., Volkov, L. V., Aralova, E. V., Kolomyts, O. G., & Myagkova, E. V. (2020). Environmental education: Nurturing of the humanistic orientation of a personality. Universal Journal of Educational Research, 8(11), 5529-5535.
  • Atabek-Yiğit, E., Balkan-Kıyıcı, F., & Yavuz-Topaloğlu, M. (2019). İlkokul öğrencilerinin çevre sorunları ile ilgili kavramlara yönelik algılarının belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 732-744.
  • Başkent, E.Z., Köse, S., Terzioğlu, S., Başkaya, Ş., & Altun, L. (2005). Biyolojik çeşitliliğin orman amenajman planlarıyla bütünleştirilmesi: GEF projesi yansımaları – I (Tasarım). Orman Mühendisliği, 42(6), 31-37.
  • Bergseng, E., Vatn, A. (2009). Why protection of biodiversity creates conflict–Some evidence from the Nordic countries. Journal of Forest Economics, 15(3), 147–165.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Çakmak, M., & Gürbüz, H. (2012). Biyoloji Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarinin İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (19), 162-173.
  • Çakmak, N. M. (2008). Biyolojik çeşitliliğin hukuken korunması ve kamu yararı. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 57(1), 133-166.
  • Darçın, E. S. & Güçlü, Y. (2007). Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye'deki durumu. İçinde. M. Aydoğdu & K. Gezer (Ed.) Çevre bilimi (ss. 145-166). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demir, A. (2009). Küresel iklim değişikliğinin biyolojik çeşitlilik ve ekosistem kaynakları üzerine etkisi. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 1(2), 37-54.
  • Eren, Y. (2015). Çevre ve enerji- biyolojik çeşitlilik ve Türkiye’deki durumu. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Erten, S. (2004). Uluslararası düzeyde yükselen bir değer olarak biyolojik çeşitlilik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27). 98-105.
  • Esteban-Ibanez, M., Musitu Ferrer, D., Amador Munoz, L. V., Claros, F. M., & Olmedo Ruiz, F. J. (2020). University as change manager of attitudes towards environment (The importance of environmental education). Sustainability, 12(11), 4568.
  • Görür, G. (2011). Temel ekolojik kavramlar. İçinde. S. Gökmen (Ed.), Genel ekoloji (s.120). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Gülersoy, A. E., Dülger, İ., Dursun, E., Ay, D., & Duyal, D. (2020). Nasıl bir çevre eğitimi? çağdaş yaklaşımlar çerçevesinde bazı öneriler. Turkish Studies, 15(5), 2357-2398.
  • Hartman, T., Lydon, S. J., & Rasmussen, A. (2019). Hunting for answers: Linking lectures with the real world using a mobile treasure hunt app. Plants, People, Planet, 1(3), 233-247.
  • Işık, K. (1998). Biyolojik çeşitlilik. İçinde, M. Kıvanç & E. Yücel (Ed.), Çevre ve insan (ss. 13-39). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı.
  • Işık, K. (2014). Biyoçeşitlilik. İçinde. Erozyonla mücadele (ss. 38-51). Ankara: TEMA Vakfı Yayınları.
  • Ke, Y., & Quackenbush, L. J. (2011). A review of methods for automatic individual tree-crown detection and delineation from passive remote sensing. International Journal of Remote Sensing, 32(17), 4725-4747.
  • Kocataş, A. (2012). Ekoloji, çevre biyolojisi. Bursa: Dora.
  • Kram, T., & Stehfest, E. (2012). The IMAGE model suite used for the OECD Environmental Outlook to 2050. https://www.pbl.nl/sites/default/files/downloads/pbl-2012-the-image-model-suite-used-for-oecd-environmental-outlook-2050.pdf (Retrieved from: 06/02/2022)
  • Mam Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Ortaöğretim biyoloji dersi öğretim programı (9,10,11,12. sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/20182215535566-Biyoloji%20d%C3%B6p.pdf (Erişim Tarihi: 06/02/2022)
  • Mercan, G., Köseoğlu, P. (2019). Biyoloji öğretmen adaylarının yakın çevrelerindeki ağaçları tanıma düzeyleri: Ankara ili örneği. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 538-560. NEEAC (The National Environmental Education Advisory Council). (2015). 2015 Report to the U.S. Environmental Protection Agency Administrator, https://www.epa.gov/sites/pro-duction/files/2015-10/documents/final2015neeacreport-08_7_2015_2.pdf, Retrieved from: 06/02/2022
  • Otto, S., & Pensini, P. (2017). Nature-based environmental education of children: Environmental knowledge and connectedness to nature, together, are related to ecological behaviour. Global Environmental Change, 47, 88-94.
  • Özcan, N., (2003). A group of students’ and teachers’ perceptions with respect to biology education at high school level (Unpublished Ph.D.Thesis). Middle East Technical Universty Instute of Education Science, Ankara.
  • Pandey, S. K., & Wright, B. E. (2006). Connecting the dots in public management: Political environment, organizational goal ambiguity, and the public manager's role ambiguity. Journal of Public Administration Research and Theory, 16(4), 511-532.
  • Şekercioğlu, Ç. H., Anderson, S., Akçay, E., Bilgin, R., Can, Ö. E., Semiz, G., Tavşanoğlu, Ç., Yokeş, M., B., Soyumert, A., İpekdal, K., Sağlam, İ. K., Yücel, M., Dalfes, N. (2011). Turkey’s globally important biodiversity in crisis. Biological Conservation, 144(12), 2752-2769.
  • Şenel, T. (2015). Analysis of university students’ perception of and attitudes towards biodiversity (Unpublished Master Thesis). Istanbul Technical University Eurasia Institute Of Earth Sciences, İstanbul.
  • Türküm, A., S. (1998). Çağdaş toplumda çevre sorunları ve çevre bilinci. G. Can (Ed.). Çağdaş Yaşam Çağdaş İnsan (ss. 165-181). Eskişehir: Anadolu Ü. A.Ö.F. İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı.
  • Yecke, C.,P. (2005). Mayhem in the middle: How middle schools have failed America--and how to make them work. Thomas B. Fordham Foundation.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, K., Sipahioğlu, Ş. & Yılmaz, M. (2008). Çevre bilimi ve eğitimi. Ankara: Gündüz Eğitim.
  • Zeydanlı, U. & Tuğ, S., (2008). Biyolojik çeşitlilik ve orman ekosistemlerindeki önemi. Ankara: Orman ve Biyolojik Çeşitlilik, Doğa Koruma Merkezi.

THE PLACE OF TREES IN THE CONCEPT OF ENVIRONMENTAL EDUCATION AND BIODIVERSITY IN THE SECONDARY EDUCATION BIOLOGY CURRICULUM

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 1, 606 - 619, 26.01.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1071400

Öz

Within seconds of writing this sentence, the human population continues to grow, and hundreds of species worldwide face extinction due to human actions towards the environment. Individuals must change their behavior toward the environment to solve environmental issues. Successful educational programs achieve desired thoughts, behaviors, value judgments, knowledge, and skills in people. Biology education is becoming increasingly important as it affects human life, nature, the environment, and sustainable resources. This study's goal is to examine trees' place in the MNE's secondary school biology curriculum, which includes environmental education and biodiversity. This study used document analysis as a qualitative research method. The research uses the MEB Secondary Education Biology Course (9th,10th,11th, and 12th Grades) curriculum. The data were analyzed descriptively. According to the research, there are 3 acquisitions in 9th grade, 5 in 10th grade, and 4 in 11th grade regarding trees in Secondary Education Biology Curriculum. Thus, trees are included in the Secondary Education Biology Curriculum up to the 10th grade.

Kaynakça

  • Alpagut, B. & Karataş, A. (2014). İçerik ve tarihsel gelişimi açısından çevre eğitimi. İçinde H. Reyhan, A. Mutlu, H. H. Doğan & A. S. Reyhan (Ed.), Sosyal Çevre Bilimleri (ss.405-428). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Anufrieva, N. I., Volkov, L. V., Aralova, E. V., Kolomyts, O. G., & Myagkova, E. V. (2020). Environmental education: Nurturing of the humanistic orientation of a personality. Universal Journal of Educational Research, 8(11), 5529-5535.
  • Atabek-Yiğit, E., Balkan-Kıyıcı, F., & Yavuz-Topaloğlu, M. (2019). İlkokul öğrencilerinin çevre sorunları ile ilgili kavramlara yönelik algılarının belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 732-744.
  • Başkent, E.Z., Köse, S., Terzioğlu, S., Başkaya, Ş., & Altun, L. (2005). Biyolojik çeşitliliğin orman amenajman planlarıyla bütünleştirilmesi: GEF projesi yansımaları – I (Tasarım). Orman Mühendisliği, 42(6), 31-37.
  • Bergseng, E., Vatn, A. (2009). Why protection of biodiversity creates conflict–Some evidence from the Nordic countries. Journal of Forest Economics, 15(3), 147–165.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Çakmak, M., & Gürbüz, H. (2012). Biyoloji Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarinin İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (19), 162-173.
  • Çakmak, N. M. (2008). Biyolojik çeşitliliğin hukuken korunması ve kamu yararı. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 57(1), 133-166.
  • Darçın, E. S. & Güçlü, Y. (2007). Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye'deki durumu. İçinde. M. Aydoğdu & K. Gezer (Ed.) Çevre bilimi (ss. 145-166). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demir, A. (2009). Küresel iklim değişikliğinin biyolojik çeşitlilik ve ekosistem kaynakları üzerine etkisi. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 1(2), 37-54.
  • Eren, Y. (2015). Çevre ve enerji- biyolojik çeşitlilik ve Türkiye’deki durumu. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Erten, S. (2004). Uluslararası düzeyde yükselen bir değer olarak biyolojik çeşitlilik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27). 98-105.
  • Esteban-Ibanez, M., Musitu Ferrer, D., Amador Munoz, L. V., Claros, F. M., & Olmedo Ruiz, F. J. (2020). University as change manager of attitudes towards environment (The importance of environmental education). Sustainability, 12(11), 4568.
  • Görür, G. (2011). Temel ekolojik kavramlar. İçinde. S. Gökmen (Ed.), Genel ekoloji (s.120). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Gülersoy, A. E., Dülger, İ., Dursun, E., Ay, D., & Duyal, D. (2020). Nasıl bir çevre eğitimi? çağdaş yaklaşımlar çerçevesinde bazı öneriler. Turkish Studies, 15(5), 2357-2398.
  • Hartman, T., Lydon, S. J., & Rasmussen, A. (2019). Hunting for answers: Linking lectures with the real world using a mobile treasure hunt app. Plants, People, Planet, 1(3), 233-247.
  • Işık, K. (1998). Biyolojik çeşitlilik. İçinde, M. Kıvanç & E. Yücel (Ed.), Çevre ve insan (ss. 13-39). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı.
  • Işık, K. (2014). Biyoçeşitlilik. İçinde. Erozyonla mücadele (ss. 38-51). Ankara: TEMA Vakfı Yayınları.
  • Ke, Y., & Quackenbush, L. J. (2011). A review of methods for automatic individual tree-crown detection and delineation from passive remote sensing. International Journal of Remote Sensing, 32(17), 4725-4747.
  • Kocataş, A. (2012). Ekoloji, çevre biyolojisi. Bursa: Dora.
  • Kram, T., & Stehfest, E. (2012). The IMAGE model suite used for the OECD Environmental Outlook to 2050. https://www.pbl.nl/sites/default/files/downloads/pbl-2012-the-image-model-suite-used-for-oecd-environmental-outlook-2050.pdf (Retrieved from: 06/02/2022)
  • Mam Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Ortaöğretim biyoloji dersi öğretim programı (9,10,11,12. sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/20182215535566-Biyoloji%20d%C3%B6p.pdf (Erişim Tarihi: 06/02/2022)
  • Mercan, G., Köseoğlu, P. (2019). Biyoloji öğretmen adaylarının yakın çevrelerindeki ağaçları tanıma düzeyleri: Ankara ili örneği. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 538-560. NEEAC (The National Environmental Education Advisory Council). (2015). 2015 Report to the U.S. Environmental Protection Agency Administrator, https://www.epa.gov/sites/pro-duction/files/2015-10/documents/final2015neeacreport-08_7_2015_2.pdf, Retrieved from: 06/02/2022
  • Otto, S., & Pensini, P. (2017). Nature-based environmental education of children: Environmental knowledge and connectedness to nature, together, are related to ecological behaviour. Global Environmental Change, 47, 88-94.
  • Özcan, N., (2003). A group of students’ and teachers’ perceptions with respect to biology education at high school level (Unpublished Ph.D.Thesis). Middle East Technical Universty Instute of Education Science, Ankara.
  • Pandey, S. K., & Wright, B. E. (2006). Connecting the dots in public management: Political environment, organizational goal ambiguity, and the public manager's role ambiguity. Journal of Public Administration Research and Theory, 16(4), 511-532.
  • Şekercioğlu, Ç. H., Anderson, S., Akçay, E., Bilgin, R., Can, Ö. E., Semiz, G., Tavşanoğlu, Ç., Yokeş, M., B., Soyumert, A., İpekdal, K., Sağlam, İ. K., Yücel, M., Dalfes, N. (2011). Turkey’s globally important biodiversity in crisis. Biological Conservation, 144(12), 2752-2769.
  • Şenel, T. (2015). Analysis of university students’ perception of and attitudes towards biodiversity (Unpublished Master Thesis). Istanbul Technical University Eurasia Institute Of Earth Sciences, İstanbul.
  • Türküm, A., S. (1998). Çağdaş toplumda çevre sorunları ve çevre bilinci. G. Can (Ed.). Çağdaş Yaşam Çağdaş İnsan (ss. 165-181). Eskişehir: Anadolu Ü. A.Ö.F. İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı.
  • Yecke, C.,P. (2005). Mayhem in the middle: How middle schools have failed America--and how to make them work. Thomas B. Fordham Foundation.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, K., Sipahioğlu, Ş. & Yılmaz, M. (2008). Çevre bilimi ve eğitimi. Ankara: Gündüz Eğitim.
  • Zeydanlı, U. & Tuğ, S., (2008). Biyolojik çeşitlilik ve orman ekosistemlerindeki önemi. Ankara: Orman ve Biyolojik Çeşitlilik, Doğa Koruma Merkezi.

ÇEVRE EĞİTİMİ VE BİYOÇEŞİTLİLİK KAVRAMI İÇİNDE YER ALAN AĞAÇLAR KONUSUNUN ORTAÖĞRETİM BİYOLOJİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ YERİ

Yıl 2023, Cilt: 13 Sayı: 1, 606 - 619, 26.01.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1071400

Öz

Bu cümleyi yazdığımız birkaç saniye içinde bile insan nüfusu artmaya devam etmekte ve insanların çevreye yönelik davranışlarıyla dünya üzerindeki yüzlerce türün neslinin tükenmesine ve binlercesinin de yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kalmaktadır. Oluşan çevre sorunlarının çözümü için, bireylerin çevreye yönelik davranışlarını değiştirmeleri gerekmektedir. Tam da bu noktada bireylerde istendik düşünce, davranış, değer yargısı, bilgi ve beceri kazandırma süreci olarak çevre eğitimine ve çevre eğitiminin amaçlarının etkili öğretim programları ile gerçekleşmektedir. Fen ve matematik disiplinleri içerisinde yer alan biyoloji eğitimi; insan yaşamı, doğa, çevre ve sürdürülebilir kaynaklar arasındaki ilişkileri etkilemesi nedeniyle önemi gün geçtikçe artmaktadır. Bu bağlamdan yola çıkılarak araştırmanın amacı, çevre eğitimi ve biyoçeşitlilik kavramı içinde yer alan ağaçlar konusunun MEB’te uygulanmakta olan ortaöğretim biyoloji dersi öğretim programındaki yerinin incelenmesidir. Araştırmanın modeli nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesidir. Araştırmanın çalışma dokümanı ise MEB Ortaöğretim Biyoloji Dersi (9.,10.,11. ve 12. Sınıflar) öğretim programıdır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programı’nda ağaçlar konusunun yeri ile ilgili; 9. Sınıf düzeyinde 3 kazanım, 10. Sınıf düzeyinde 5 kazanım ve 11. Sınıf düzeyinde ise 4 kazanım olduğu saptanmıştır. Buna göre Ortaöğretim Biyoloji Dersi Öğretim Programı’nda en fazla 10. Sınıf düzeyinde ağaçlar konusunun yer aldığı söylenebilir.

Kaynakça

  • Alpagut, B. & Karataş, A. (2014). İçerik ve tarihsel gelişimi açısından çevre eğitimi. İçinde H. Reyhan, A. Mutlu, H. H. Doğan & A. S. Reyhan (Ed.), Sosyal Çevre Bilimleri (ss.405-428). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Anufrieva, N. I., Volkov, L. V., Aralova, E. V., Kolomyts, O. G., & Myagkova, E. V. (2020). Environmental education: Nurturing of the humanistic orientation of a personality. Universal Journal of Educational Research, 8(11), 5529-5535.
  • Atabek-Yiğit, E., Balkan-Kıyıcı, F., & Yavuz-Topaloğlu, M. (2019). İlkokul öğrencilerinin çevre sorunları ile ilgili kavramlara yönelik algılarının belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 732-744.
  • Başkent, E.Z., Köse, S., Terzioğlu, S., Başkaya, Ş., & Altun, L. (2005). Biyolojik çeşitliliğin orman amenajman planlarıyla bütünleştirilmesi: GEF projesi yansımaları – I (Tasarım). Orman Mühendisliği, 42(6), 31-37.
  • Bergseng, E., Vatn, A. (2009). Why protection of biodiversity creates conflict–Some evidence from the Nordic countries. Journal of Forest Economics, 15(3), 147–165.
  • Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40.
  • Çakmak, M., & Gürbüz, H. (2012). Biyoloji Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarinin İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (19), 162-173.
  • Çakmak, N. M. (2008). Biyolojik çeşitliliğin hukuken korunması ve kamu yararı. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 57(1), 133-166.
  • Darçın, E. S. & Güçlü, Y. (2007). Biyolojik çeşitlilik ve Türkiye'deki durumu. İçinde. M. Aydoğdu & K. Gezer (Ed.) Çevre bilimi (ss. 145-166). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demir, A. (2009). Küresel iklim değişikliğinin biyolojik çeşitlilik ve ekosistem kaynakları üzerine etkisi. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 1(2), 37-54.
  • Eren, Y. (2015). Çevre ve enerji- biyolojik çeşitlilik ve Türkiye’deki durumu. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Erten, S. (2004). Uluslararası düzeyde yükselen bir değer olarak biyolojik çeşitlilik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27). 98-105.
  • Esteban-Ibanez, M., Musitu Ferrer, D., Amador Munoz, L. V., Claros, F. M., & Olmedo Ruiz, F. J. (2020). University as change manager of attitudes towards environment (The importance of environmental education). Sustainability, 12(11), 4568.
  • Görür, G. (2011). Temel ekolojik kavramlar. İçinde. S. Gökmen (Ed.), Genel ekoloji (s.120). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Gülersoy, A. E., Dülger, İ., Dursun, E., Ay, D., & Duyal, D. (2020). Nasıl bir çevre eğitimi? çağdaş yaklaşımlar çerçevesinde bazı öneriler. Turkish Studies, 15(5), 2357-2398.
  • Hartman, T., Lydon, S. J., & Rasmussen, A. (2019). Hunting for answers: Linking lectures with the real world using a mobile treasure hunt app. Plants, People, Planet, 1(3), 233-247.
  • Işık, K. (1998). Biyolojik çeşitlilik. İçinde, M. Kıvanç & E. Yücel (Ed.), Çevre ve insan (ss. 13-39). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı.
  • Işık, K. (2014). Biyoçeşitlilik. İçinde. Erozyonla mücadele (ss. 38-51). Ankara: TEMA Vakfı Yayınları.
  • Ke, Y., & Quackenbush, L. J. (2011). A review of methods for automatic individual tree-crown detection and delineation from passive remote sensing. International Journal of Remote Sensing, 32(17), 4725-4747.
  • Kocataş, A. (2012). Ekoloji, çevre biyolojisi. Bursa: Dora.
  • Kram, T., & Stehfest, E. (2012). The IMAGE model suite used for the OECD Environmental Outlook to 2050. https://www.pbl.nl/sites/default/files/downloads/pbl-2012-the-image-model-suite-used-for-oecd-environmental-outlook-2050.pdf (Retrieved from: 06/02/2022)
  • Mam Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Ortaöğretim biyoloji dersi öğretim programı (9,10,11,12. sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/20182215535566-Biyoloji%20d%C3%B6p.pdf (Erişim Tarihi: 06/02/2022)
  • Mercan, G., Köseoğlu, P. (2019). Biyoloji öğretmen adaylarının yakın çevrelerindeki ağaçları tanıma düzeyleri: Ankara ili örneği. YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 538-560. NEEAC (The National Environmental Education Advisory Council). (2015). 2015 Report to the U.S. Environmental Protection Agency Administrator, https://www.epa.gov/sites/pro-duction/files/2015-10/documents/final2015neeacreport-08_7_2015_2.pdf, Retrieved from: 06/02/2022
  • Otto, S., & Pensini, P. (2017). Nature-based environmental education of children: Environmental knowledge and connectedness to nature, together, are related to ecological behaviour. Global Environmental Change, 47, 88-94.
  • Özcan, N., (2003). A group of students’ and teachers’ perceptions with respect to biology education at high school level (Unpublished Ph.D.Thesis). Middle East Technical Universty Instute of Education Science, Ankara.
  • Pandey, S. K., & Wright, B. E. (2006). Connecting the dots in public management: Political environment, organizational goal ambiguity, and the public manager's role ambiguity. Journal of Public Administration Research and Theory, 16(4), 511-532.
  • Şekercioğlu, Ç. H., Anderson, S., Akçay, E., Bilgin, R., Can, Ö. E., Semiz, G., Tavşanoğlu, Ç., Yokeş, M., B., Soyumert, A., İpekdal, K., Sağlam, İ. K., Yücel, M., Dalfes, N. (2011). Turkey’s globally important biodiversity in crisis. Biological Conservation, 144(12), 2752-2769.
  • Şenel, T. (2015). Analysis of university students’ perception of and attitudes towards biodiversity (Unpublished Master Thesis). Istanbul Technical University Eurasia Institute Of Earth Sciences, İstanbul.
  • Türküm, A., S. (1998). Çağdaş toplumda çevre sorunları ve çevre bilinci. G. Can (Ed.). Çağdaş Yaşam Çağdaş İnsan (ss. 165-181). Eskişehir: Anadolu Ü. A.Ö.F. İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı.
  • Yecke, C.,P. (2005). Mayhem in the middle: How middle schools have failed America--and how to make them work. Thomas B. Fordham Foundation.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, K., Sipahioğlu, Ş. & Yılmaz, M. (2008). Çevre bilimi ve eğitimi. Ankara: Gündüz Eğitim.
  • Zeydanlı, U. & Tuğ, S., (2008). Biyolojik çeşitlilik ve orman ekosistemlerindeki önemi. Ankara: Orman ve Biyolojik Çeşitlilik, Doğa Koruma Merkezi.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gamze Mercan 0000-0001-5515-999X

Pınar Köseoğlu 0000-0002-6222-7978

Erken Görünüm Tarihi 26 Ocak 2023
Yayımlanma Tarihi 26 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mercan, G., & Köseoğlu, P. (2023). THE PLACE OF TREES IN THE CONCEPT OF ENVIRONMENTAL EDUCATION AND BIODIVERSITY IN THE SECONDARY EDUCATION BIOLOGY CURRICULUM. Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 606-619. https://doi.org/10.24315/tred.1071400