Bu araştırma ile sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre, eğitim sisteminde yaşanan sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Görüşme formlarından elde edilen veriler içerik analizi yöntemine göre analiz edilerek çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, tema ve alt temalar şeklinde organize edilerek sunulmuştur. Araştırmanın çalışma grubu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Erzurum merkez ilçelerinde görevli 32 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, eğitim öğretim ile ilgili yaşanan sorunların genel olarak; okula başlama yaşının küçük olması, okul öncesi eğitime gereken önemin gösterilmemesi, okullarda araç-gereç eksikliği, okul yöneticilerinin liyakat eksiklikleri, iletişim yetersizlikleri ve makam güçlerini baskı aracı olarak kullanmaları, öğrencilerin izin almadan konuşmaları, sınıf içinde gezmeleri, sık sık arkadaşlarını şikâyet etmeleri, oyunalanlarının ve laboratuarların yetersizliği, öğrenci velilerinin ilgisizliği, aile içi sorunların öğrencilere yansıması ve tayin problemi şeklinde ifade edildiği belirlenmiştir.
Katkılarından dolayı Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Yönetimi Bilim Dalı öğretim üyelerinden Sayın Doç. Dr. Gökhan ARASTAMAN’a teşekkürlerimi sunarım.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Ocak 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1 |