Türkiye uluslararası öğrenci hareketliliği açısından son on yılda en önemli ülkelerden biri hâline gelmiştir. YTB verilerine göre son on yılda uluslararası öğrenci sayısında %75 oranında bir artış kaydedilmiş ve ülkemizde eğitim gören öğrenci sayısı 150 bini aşmıştır. Uluslararası öğrencilerin bulundukları ülkede aldıkları eğitime ilişkin algılarını ve memnuniyetlerini belirlemek, onların beklentilerine karşılık verecek şekilde eğitim sürecini yönetmek açısından önem taşımaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenenlerin yaşadıkları şehir ve aldıkları eğitime ilişkin görüşlerini incelemektir. Bu amaçla çalışma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji ile yürütülmüştür. Çalışmada 40 uluslararası öğrenci ile görüşme yapılmıştır. Görüşme sonuçları analiz edildiğinde uluslararası öğrenciler yaşadıkları şehri, insanların iyi, nazik ve iletişime açık olması, kalabalık olmaması, ucuz ve kolay ev bulma yönlerinden avantajlı görmektedir. Öğrencilerin şehre ilişkin yaşam olanakları, ulaşım, kampüs olanakları, sosyal yaşam ve yemek kültürüne ilişkin memnuniyetlerinin yüksek olduğu görülmektedir. Bütün öğrenciler katıldıkları Türkçe kursunun beklentilerini karşıladıklarını ifade etmiştir. Türkçe öğretiminde zorlanılan noktalarına ilişkin ise öğrencilerin daha çok konuşma, dil bilgisi ve dinleme alanlarında zorlandıkları görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2 |