Bu araştırma Amasya’da görev yapan sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 bahar yarıyılında Amasya merkez devlet ilkokullarında görev yapan 215 gönüllü sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak beşli likert türünde toplam 30 maddeden oluşan Beden Eğitimi ve Oyun Dersine ilişkin Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Genel anlamda Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin tutumlarının önemli ölçüde (P<0,01) olumlu olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak: Amasya’daki sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin tutumlarının önemli ölçüde olumlu olduğu, beden eğitimi ve oyun etkinliklerinin ilkokullardaki çocukların çok yönlü gelişimine katkı sağladığından, etkin şekilde kullanılması gerektiği kanaatine varıldı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | May 26, 2023 |
Publication Date | May 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 2 |