Covid 19 virüsünün hayatımıza girmesi birçok alanda değişikliklere sebep olmuştur. Hastalığın bulaş riskini azaltmak, salgının yayılmasını önlemek için eğitim alanında da bir takım önlemler alınmıştır. Ülkemizde vakaların görülmesi ile okullar uzaktan eğitime geçiş yapmıştır. Pandemi öncesi uzaktan eğitim sürecini deneyimlemeyen öğretmenler bu sürece hazırlıksız yakalanmışlardır. Uzaktan eğitimin uzantısı olarak çevrim içi dersler öğretmen ve öğrencilerin hayatına girmiştir. Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin çevrim içi ders sürecinde yaşadıkları zorluklara ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yönteminin kullanıldığı çalışmanın katılımcı grubunu Doğu Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir ilde görev yapan 16 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenler çoğunlukla öğrencilerin teknolojik araçlara erişiminin olmamasından dolayı sıkıntı yaşadıklarını ve elektrik kesintisi, internet hızı gibi alt yapıdan kaynaklı sorunların çevrim içi derslerini etkilediğini dile getirmişlerdir. Velilerin öğrencilere uygun ders ortamı oluşturamadıkları ve çevrim içi ders veriminin düştüğü, öğretmenlerin ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılacağı konusunda bilgi sahibi olmadıkları ulaşılan sonuçlar arasındadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2 |