Bu araştırma kapsamında 8. Sınıf öğrencilerinin sayı duyusu performanslarının detaylı bir şekilde incelemenin yanı sıra öğrencilerin ortaya çıkardığı kural temelli ve sayı duyusu stratejilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, karma yöntem, açıklayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Nicel yöntem kapsamında Yang (2005) tarafından geliştirilen ve sunulan Sayı Duyusu Testi kullanılmıştır. Diğer yandan öğrencilerin sayı duyusu performanslarının derinlemesine araştırılması amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme soruları yöneltilmiştir. Çalışma 59 gönüllü 8. Sınıf öğrencisiyle gerçekleştirilmiştir. Verilen yanıtlar doğru-yanlış şeklinde kategorik değişkene dönüştürüldüğünden testin güvenirlik katsayısı KR-20 olarak hesaplanmış ve 0.54 olarak bulunmuştur. Teste verilen yanıtlar ayrıntılı olarak analiz edildiğinde öğrencilerin sayı duyusu performanslarının düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. En önemli bulgulardan biri de öğrencilerin genellikle, sayı duyusu stratejilerine göre değil, kurala dayalı stratejiler tercih ettikleri görülmüştür. Bu doğrultuda, temel okul matematiğinde, aritmetik akıcılığın çalışılması, sayı duyusuna ehemmiyet gösterilmesi ve tahmine dayalı matematiksel düşünmenin teşvik edilmesi önerilebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 19, 2023 |
Publication Date | September 26, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 3 |