Bu çalışmanın amacı 8. Sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabının disiplinlerarası bakış açısıyla incelenmesidir. Disiplinlerarası yaklaşım bireylere farklı alanlarla ilişkili bilgileri bir araya getirme olanağı sağlamasının yanında eleştirel düşünme, yorumlama, değerlendirme ve ilişki kurma gibi becerileri kazandırmaktadır. Birey bu yaklaşımla beraber karşılaştığı problemi farklı bakış açılarıyla çözme becerisi kazanmaktadır. 19. yüzyıldan itibaren gelişen insanlık tarihinin sadece siyasi olaylardan oluşmadığı, dolayısıyla tarihin sosyal, kültürel, toplumsal ve ekonomik boyutlarıyla ele alınması gerekliliği tarih disiplininin disiplinlerarası yapısından kaynaklanmaktadır. Tarihi diğer disiplinlerden ayrı tutmakla tarih biliminin gelişimini sağlamak mümkün değildir. Bu sebeple çalışmada T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabı içeriklerinin farklı disiplinlerin kazanımlarıyla ilişkisi ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın bulguları doküman incelemesi tekniği ile toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabının 1, 2, 3, 5, 6 ve 7. öğrenme alanlarında yer alan içerikler Türkçe, Sosyal bilgiler ve Görsel Sanatlar dersleriyle ilişkilendirilmiştir. Ek olarak 4. öğrenme alanı içerikleri Beden Eğitimi ve Spor, Müzik ve Fen Bilimleri dersleri ile ilişkilendirilmiştir.
TC İnkilap Tarihi ve Atatürkçülük, Disiplinlerarası Öğretim, Ders Kitabı,
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 3 |