OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ORTAMLARINA İLİŞKİN 2010-2023 ARALIĞINDAKİ MAKALE ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ
Yıl 2024,
Cilt: 14 Sayı: 1, 320 - 336, 31.01.2024
Özlem Melek Erbil Kaya
,
Beyza Akçay Malçok
,
Özge Akgün
Öz
Okul öncesi dönem çocukların gelişimleri için kritik bir dönemdir. Okul öncesi dönemde çocuklara sunulan eğitim ortamları, çocukların gelişimlerinin en üst düzeye taşınması için büyük önem taşımaktadır. Kaliteli uyaranlar barındıran eğitim ortamları nitelikli eğitime de katkı sağlayarak çocukların gelişimlerine katkı sağlayan, öğrenme süreçlerini destekleyen kurumlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu nedenle bu çalışma kapsamında 2010-2023 yılları arasında okul öncesi eğitim ortamları ile ilgili hem yurtiçinde hem de yurtdışında yapılan araştırmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Böylece, okul öncesi dönem eğitim ortamlarına yönelik araştırmalar tarihsel süreç içerisinde analiz edilerek alan yazında gereksinim duyulan araştırmalar ortaya konabilecek ve gelecek araştırmalara net bir bakış açısı sunabilecektir. Çalışma kapsamında doküman incelemesi tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışmada 2010-2023 yılları arasında yurtiçi ve yurtdışında okul öncesi eğitim ortamları ile ilgili yayınlanmış makaleler incelenmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda hem alan yazında gereksinim duyulan araştırmalar ortaya konmuş hem de Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından nitelikli eğitim hedefine ulaşabilmeyi destekleyecek gelecek araştırmalara ışık tutulmuştur
Etik Beyan
Bu araştırmada doküman incelemesi yapılmıştır. Bu nedenle araştırma, etik kurul kararından muaf olup araştırma ve yayın etiğine uygun olarak gerçekleştirilmiştir.
Kaynakça
- Adak Özdemir, A. A. (2018). Okulöncesi eğitimde kaliteye ilişkin çocuk görüşleri: fiziksel ortam, akran ilişkileri ve etkinlikler. Electronic Turkish Studies, 13(11), 33-53.
- Aktın, K., & Aşçı, A. (2021). Okul öncesi sınıflarında öğrenme merkezlerine yönelik öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 8(1), 57-66.
- Albuquerque Public Schools. (2021). School Design Standards. https://www.aps.edu/facilities-design-and-construction/documents/design-standards-and-guidelines/HS_Standards.pdf (Erişim Tarihi:01/09/2023)
- Anders, Y., Rossbach, H. G., Weinert, S., Ebert, S., Kuger, S., Lehrl, S., & Von Maurice, J. (2012). Home and preschool learning environments and their relations to the development of early numeracy skills. Early Childhood Research Quarterly, 27(2), 231-244.
- Andersson, E. (2022). Environment as mediator – A discourse analysis of policy advice on physical environment in early childhood education. Children's Geographies. https://doi.org/10.1080/14733285.2022.2031884
- Ata, S. (2022). Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme. In A. Yıldırım (Ed.), Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımları (ss. 133-157). Pegem Akademi.
- Aydoğan, C., Farran, D. C., & Sağsöz, G. (2015). The relationship between kindergarten classroom environment and children's engagement. European Early Childhood Education Research Journal, 23(5), 604-618.
AN ANALYSIS OF ARTICLES ON PRESCHOOL EDUCATION ENVIRONMENTS BETWEEN 2010-2022
Yıl 2024,
Cilt: 14 Sayı: 1, 320 - 336, 31.01.2024
Özlem Melek Erbil Kaya
,
Beyza Akçay Malçok
,
Özge Akgün
Öz
The pre-school years are an important period of development. The educational environment offered to children during this period is of great importance for maximising their development. Educational environments that contain quality stimuli also contribute to quality education and appear as institutions that support their development and their learning processes. For this reason, the aim of this study is to examine the research on pre-school educational environments between 2010 and 2023. By analysing the research on pre-school educational environments in the historical process, it will be possible to identify the research needs in the literature and provide a clear perspective for future research. The study used a document review technique to examine articles on preschool educational environments between 2010 and 2023. As a result, both research needs in the literature and future research that will support the achievement of the goal of quality education from the Sustainable Development Goals were highlighted.
Kaynakça
- Adak Özdemir, A. A. (2018). Okulöncesi eğitimde kaliteye ilişkin çocuk görüşleri: fiziksel ortam, akran ilişkileri ve etkinlikler. Electronic Turkish Studies, 13(11), 33-53.
- Aktın, K., & Aşçı, A. (2021). Okul öncesi sınıflarında öğrenme merkezlerine yönelik öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 8(1), 57-66.
- Albuquerque Public Schools. (2021). School Design Standards. https://www.aps.edu/facilities-design-and-construction/documents/design-standards-and-guidelines/HS_Standards.pdf (Erişim Tarihi:01/09/2023)
- Anders, Y., Rossbach, H. G., Weinert, S., Ebert, S., Kuger, S., Lehrl, S., & Von Maurice, J. (2012). Home and preschool learning environments and their relations to the development of early numeracy skills. Early Childhood Research Quarterly, 27(2), 231-244.
- Andersson, E. (2022). Environment as mediator – A discourse analysis of policy advice on physical environment in early childhood education. Children's Geographies. https://doi.org/10.1080/14733285.2022.2031884
- Ata, S. (2022). Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme. In A. Yıldırım (Ed.), Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımları (ss. 133-157). Pegem Akademi.
- Aydoğan, C., Farran, D. C., & Sağsöz, G. (2015). The relationship between kindergarten classroom environment and children's engagement. European Early Childhood Education Research Journal, 23(5), 604-618.