Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAPAY ZEKÂ TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2024, Volume: 14 Issue: 2, 1173 - 1180, 30.05.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1430419

Abstract

Dijital bir dönüşümün yaşandığı günümüz dünyasında teknoloji, yapay zekâ ile zirveye ulaşmıştır. Türkçe öğretmen adaylarının yapay zekâ tutumlarını farklı değişkenler açısından incelemeyi amaçlayan bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanlmıştır. Araştırmanın verileri, Yapay Zekâya Yönelik Genel Tutum Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Veriler, Google Formlar aracılığı ile 206 öğrenci üzerinden toplanmış ve SPSS 23.00 programıyla analiz edilmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının yapay zekâ tutumlarının yüksek düzeyde olduğu, Öğretmen adaylarının cinsiyet ve internet kullanma süresi değişkeni ile yapay zekâ tutumları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı, 1. sınıf düzeyindeki öğretmen adaylarının yapay zekâ tutumlarının 2. ve 4. sınıf öğretmen adaylarına göre daha yüksek olduğu ve yapay zekâya yönelik haber takip eden öğretmen adaylarının yapay zekâ tutumlarının, yapay zekâya yönelik haber takip etmeyenlere göre daha yüksek olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • Akkaya, N. & Çıvgın, H. (2021). Türkçe eğitiminde yapay zekâ. The Journal of International Education Science, 8(29), 308-322.
  • Akkaya, N. & Ladin, Ş. (2023). Sohbet robotları (Chatbots) ve yabancı dil eğitimi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 58, 2988-2999. https://doi.org/10.53444/deubefd.1340781
  • Alpaydın, E. (2013). Yapay öğrenme: yeni yapay zekâ.(1.Baskı). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi. Yayınevi.
  • Bayrakcı, S. (2020). Dijital yetkinlikler bütünü olarak dijital okuryazarlık: Ölçek geliştirme çalışması. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemi (23 b.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Doğan Karacan, P., Doğan, İ. & Çetinkayalı, G. (2023) Spor bilimleri öğrencilerinin yapay zekâya yönelik tutumları ile iş bulma kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yalova Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 174-189.
  • Elkıran, Y. M. (2021). Examining the relationship between pre-service Turkish teachers digital writing attitudes and digital reading tendencies. International Journal of Progressive Education, 17(4), 437-450. http://dx.doi. org/10.29329/ijpe.2021.366.26
  • Geçgel, H., Kana, F. & Eren, D. (2020). Türkçe eğitiminde dijital yetkinlik kavramının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 886-904.
  • Gülmez, R. (2024). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. International Journal of Values in Education and Society, 2(1), 37-47. Doi: 10.5281/zenodo.1045646
  • Huang, X., Zou, D. & Cheng, G. (2020). Artificial ıntelligence in language education. International Conference on Education and Artificial Intelligence, China, Hong kong.
Year 2024, Volume: 14 Issue: 2, 1173 - 1180, 30.05.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1430419

Abstract

References

  • Akkaya, N. & Çıvgın, H. (2021). Türkçe eğitiminde yapay zekâ. The Journal of International Education Science, 8(29), 308-322.
  • Akkaya, N. & Ladin, Ş. (2023). Sohbet robotları (Chatbots) ve yabancı dil eğitimi. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 58, 2988-2999. https://doi.org/10.53444/deubefd.1340781
  • Alpaydın, E. (2013). Yapay öğrenme: yeni yapay zekâ.(1.Baskı). İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi. Yayınevi.
  • Bayrakcı, S. (2020). Dijital yetkinlikler bütünü olarak dijital okuryazarlık: Ölçek geliştirme çalışması. Yayımlanmamış doktora tezi. Marmara Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemi (23 b.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Doğan Karacan, P., Doğan, İ. & Çetinkayalı, G. (2023) Spor bilimleri öğrencilerinin yapay zekâya yönelik tutumları ile iş bulma kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yalova Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 174-189.
  • Elkıran, Y. M. (2021). Examining the relationship between pre-service Turkish teachers digital writing attitudes and digital reading tendencies. International Journal of Progressive Education, 17(4), 437-450. http://dx.doi. org/10.29329/ijpe.2021.366.26
  • Geçgel, H., Kana, F. & Eren, D. (2020). Türkçe eğitiminde dijital yetkinlik kavramının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 886-904.
  • Gülmez, R. (2024). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. International Journal of Values in Education and Society, 2(1), 37-47. Doi: 10.5281/zenodo.1045646
  • Huang, X., Zou, D. & Cheng, G. (2020). Artificial ıntelligence in language education. International Conference on Education and Artificial Intelligence, China, Hong kong.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management)
Journal Section Articles
Authors

Emrullah Banaz 0000-0002-5804-9339

Sedat Maden 0000-0002-8024-8182

Early Pub Date May 25, 2024
Publication Date May 30, 2024
Submission Date February 2, 2024
Acceptance Date April 19, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Banaz, E., & Maden, S. (2024). TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAPAY ZEKÂ TUTUMLARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Trakya Eğitim Dergisi, 14(2), 1173-1180. https://doi.org/10.24315/tred.1430419