Research Article
BibTex RIS Cite

Dijital Ortamda Küçürek Öykü Yazmanın Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Yazma Becerilerine Etkisi

Year 2024, Volume: 14 Issue: 2, 1201 - 1211, 30.05.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1438096

Abstract

Dijital ortamda küçürek öykü yazmanın Türkçe öğretmeni adaylarının yaratıcı yazma becerilerine etkisini belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada deneysel desen ve görüşme yöntemi birlikte kullanıldığından dolayı karma yöntem tercih edilmiş, veriler ise SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Uygulamanın nicel verileri tutum ölçeği ile nitel verileri için ise Türkçe öğretmeni adaylarına kendi yazma becerilerine ilişkin görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin toplanması sürecinde Refik Algan’ın küçürek öykülerinden “Çocukluk Günleri, Manolya, Mısır Püskülü ve Ahşap Evin Kapısındaki Delik” adlı hikâyeler birer hafta aralıklarla dijital ortamda öğretmen adaylarına sunulmuş, bu metinlerin devamına bütünlüğü bozmadan metin eklemeleri ve dijital ortama aktarmaları onlardan istenmiştir. En sonunda ise serbest bir metin yazmaları istenmiştir. Öğrencilerin metinleri yaratıcı yazma değerlendirme formu ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda, görüşme formundan alınan yanıtlar analiz edildiğinde öğretmen adaylarının kendi yazma becerilerini yetersiz/olumsuz olarak tanımladıkları tespit edilmiş, dört haftalık küçürek öykü uygulamasının neticesinde ise deney grubundaki öğretmen adaylarının olumsuz düşüncelerinin ortadan kalktığı tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda ise dijital ortamda küçürek öykü yazmanın Türkçe öğretmeni adaylarının yaratıcı yazma becerilerinin gelişimi olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir.

References

  • Aldemir Engin, R. (2022). Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının hazırladıkları dijital hikâyelerin değerlendirilmesi ve öğretmen adaylarının dijital hikâye tasarlama sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 706-750.DOI: https://doi.org/10.29299/kefad.943463
  • Akyol, H. (2019). Türkçe öğretim yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Arıcı, A. F. & Ungan, S. (2017). Yazılı anlatım el kitabı. Pegem Akademi.
  • Arıcı, B. (2020). Yazma eğitimi, Türkçe eğitimi (1.Basım), içinde (91-116). Nobel.
  • Aydın, E. (2019). Yabancılara Türkçe öğretiminde dijital hikâye anlatımının yaratıcı yazma becerisine etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Baki, Y. (2019). Türkçe öğretmeni adaylarının yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesinde dijital öykülerin etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 964-995.
  • Baki, Y. & Feyzioğlu, N. (2017). Dijital öykülerin 6. sınıf öğrencilerinin öykü yazma becerilerine etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 9(3). DOI: https://doi.org/10.15345/iojes.2017.03.009
  • Büyükcengiz, M. (2017). Dijital öyküleme metodunun ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve derse yönelik tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Creswell, J. (2021). Karma yöntem araştırmalarına giriş. (Çev. Ed. M.Sözbilir). Pegem Akademi.
  • Çiftci, M. (2019). Dijital hikâyelerin ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin okuma becerileri üzerindeki etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Aksaray Üniversitesi, Aksaray.
  • Dayan, G. (2017). İlkokul öğrencilerinin Türkçe dersinde dijital öyküleme çalışmaları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Dayan, G. & Girmen, P. (2018). Türkçe eğitimi yazma sürecinde dijital öyküleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 207–228. DOI: https://doi.org/10.14689/issn.21482624.1.6c3s10
Year 2024, Volume: 14 Issue: 2, 1201 - 1211, 30.05.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1438096

Abstract

References

  • Aldemir Engin, R. (2022). Ortaokul matematik öğretmeni adaylarının hazırladıkları dijital hikâyelerin değerlendirilmesi ve öğretmen adaylarının dijital hikâye tasarlama sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 706-750.DOI: https://doi.org/10.29299/kefad.943463
  • Akyol, H. (2019). Türkçe öğretim yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Arıcı, A. F. & Ungan, S. (2017). Yazılı anlatım el kitabı. Pegem Akademi.
  • Arıcı, B. (2020). Yazma eğitimi, Türkçe eğitimi (1.Basım), içinde (91-116). Nobel.
  • Aydın, E. (2019). Yabancılara Türkçe öğretiminde dijital hikâye anlatımının yaratıcı yazma becerisine etkisi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Baki, Y. (2019). Türkçe öğretmeni adaylarının yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesinde dijital öykülerin etkisi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 7(4), 964-995.
  • Baki, Y. & Feyzioğlu, N. (2017). Dijital öykülerin 6. sınıf öğrencilerinin öykü yazma becerilerine etkisi. International Online Journal of Educational Sciences, 9(3). DOI: https://doi.org/10.15345/iojes.2017.03.009
  • Büyükcengiz, M. (2017). Dijital öyküleme metodunun ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve derse yönelik tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Creswell, J. (2021). Karma yöntem araştırmalarına giriş. (Çev. Ed. M.Sözbilir). Pegem Akademi.
  • Çiftci, M. (2019). Dijital hikâyelerin ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin okuma becerileri üzerindeki etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Aksaray Üniversitesi, Aksaray.
  • Dayan, G. (2017). İlkokul öğrencilerinin Türkçe dersinde dijital öyküleme çalışmaları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Dayan, G. & Girmen, P. (2018). Türkçe eğitimi yazma sürecinde dijital öyküleme. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(3), 207–228. DOI: https://doi.org/10.14689/issn.21482624.1.6c3s10
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Sedat Maden 0000-0002-8024-8182

Şemsinur Arıcı 0000-0002-7614-185X

Early Pub Date May 25, 2024
Publication Date May 30, 2024
Submission Date February 16, 2024
Acceptance Date April 5, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 2

Cite

APA Maden, S., & Arıcı, Ş. (2024). Dijital Ortamda Küçürek Öykü Yazmanın Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Yazma Becerilerine Etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 14(2), 1201-1211. https://doi.org/10.24315/tred.1438096