Research Article
BibTex RIS Cite

2023 EXAMINATION OF THE CULTURE AND CIVILIZATION COURSE CURRICULUM

Year 2024, Volume: 14 Issue: Özel Sayı, 292 - 304, 29.10.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1516185

Abstract

The research data, which aims to examine the 2023 Curriculum of Those Who Shape Our Culture and Civilization Course, was obtained through document review. As a result of the analysis of the research data, it was seen that the Curriculum of Those Who Shape Our Culture and Civilization Course was prepared with the expectation that the students would achieve 11 goals, and while these goals were achieved, it was aimed to provide students with 16 skills. Four units and 61 learning outcomes are included in the Those Who Shape Our Culture and Civilization-I and II courses. In the program, 39 important figures who shaped Turkish culture on issues such as Sufism, virtue, good morals and social order were mentioned. This study revealed that the curriculum of the Those Who Shape Our Culture and Civilization Course has the potential to strengthen students' cultural and civil identities. However, in order to further develop and disseminate the course, it is thought that it would be beneficial to further enrich the course content and present it to students with interactive and participatory learning methods.

References

  • Akhan, N. E. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler lisans programı üzerine düşünceler. The journal of Academic Social Science Studies, 5(1), s. 1-16. doi:https://doi.org/10.38015/sbyy.772107.
  • Aydın, M., & Özer, N. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile mesleki coşku düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenemesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(16), s. 1-15.
  • Başçiftçi, F., Yanpınar, O., & Ergül, O. (2012). Öğretmen adaylarının değer yargılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 3(4), s. 1-13.
  • Bektaş, Ö., Kuş, Z., Çalışkan, H., Yıldırım, Y., Kop, Y., Kaymakçı, S., . . . Turan, R. (2024). Türkiye'de sosyal bilgiler öğretim programları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasay Yayınevi.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inguiry&research design. Choosing among five approchers.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Siayasal Kitapevi.
  • Çakmak, Z., Taşkıran, C., & Arıkan, İ. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik turumları ile sınıf yönetimi öz yeterlilik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(1), s. 207-224.
  • Çelik, C. (2006). Gökalp’in bir değişim dinamiği olarak kültür-medeniyet teorisi. Erciyes University Journal of Social Sciences Institute, 1(21), 43-63.
  • Çeliköz, N., & Çetin, F. (2004, Ocak). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik turumlarını etkileyen etmenler. Miili Eğitim Eğitim-Kültür-Sanat(162).
  • Çopur, A., & Seyhan, C. (2022). 2018 Sosyal bilgiler dersi öğretim programının sarmal programlama modeline uygunluğunun kazanım düzeyinde incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 722-740.

2023 KÜLTÜR VE MEDENİYETİMİZE YÖN VERENLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ

Year 2024, Volume: 14 Issue: Özel Sayı, 292 - 304, 29.10.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1516185

Abstract

2023 Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler Dersi Öğretim Programının incelenmesi amacında olan araştırma verileri doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizi sonucunda Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler Dersi Öğretim Programının öğrencilerin 11 amaca ulaşmaları beklentisiyle hazırlanmış olduğu ve bu amaçlara ulaşılırken 16 becerinin öğrencilere kazandırılmasının hedeflendiği görülmüştür. Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler-I ve II derslerinde, dört ünite ve 61 kazanıma yer verilmiştir. Programda tasavvuf, erdem, güzel ahlak, sosyal düzen gibi konularda Türk kültürüne yön vermiş 39 önemli şahsiyete değinilmiştir. Bu çalışma, Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler Dersinin öğretim programının, öğrencilerin kültürel ve medeni kimliklerini güçlendirme potansiyeline sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ancak, dersin daha da geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için dersin içeriğinin daha da zenginleştirilerek, öğrencilere interaktif ve katılımcı öğrenme yöntemleriyle sunulmasının yararlı olacağı düşünülmektedir.

References

  • Akhan, N. E. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler lisans programı üzerine düşünceler. The journal of Academic Social Science Studies, 5(1), s. 1-16. doi:https://doi.org/10.38015/sbyy.772107.
  • Aydın, M., & Özer, N. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile mesleki coşku düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenemesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(16), s. 1-15.
  • Başçiftçi, F., Yanpınar, O., & Ergül, O. (2012). Öğretmen adaylarının değer yargılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 3(4), s. 1-13.
  • Bektaş, Ö., Kuş, Z., Çalışkan, H., Yıldırım, Y., Kop, Y., Kaymakçı, S., . . . Turan, R. (2024). Türkiye'de sosyal bilgiler öğretim programları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasay Yayınevi.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inguiry&research design. Choosing among five approchers.
  • Creswell, J. W. (2013). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Siayasal Kitapevi.
  • Çakmak, Z., Taşkıran, C., & Arıkan, İ. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik turumları ile sınıf yönetimi öz yeterlilik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(1), s. 207-224.
  • Çelik, C. (2006). Gökalp’in bir değişim dinamiği olarak kültür-medeniyet teorisi. Erciyes University Journal of Social Sciences Institute, 1(21), 43-63.
  • Çeliköz, N., & Çetin, F. (2004, Ocak). Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik turumlarını etkileyen etmenler. Miili Eğitim Eğitim-Kültür-Sanat(162).
  • Çopur, A., & Seyhan, C. (2022). 2018 Sosyal bilgiler dersi öğretim programının sarmal programlama modeline uygunluğunun kazanım düzeyinde incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(3), 722-740.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Curriculum Evaluation in Education
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Çopur 0000-0003-3837-7260

Elif Büyüktopbaş 0009-0002-3400-3106

Early Pub Date October 25, 2024
Publication Date October 29, 2024
Submission Date July 14, 2024
Acceptance Date August 9, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: Özel Sayı

Cite

APA Çopur, A., & Büyüktopbaş, E. (2024). 2023 KÜLTÜR VE MEDENİYETİMİZE YÖN VERENLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ İNCELENMESİ. Trakya Eğitim Dergisi, 14(Özel Sayı), 292-304. https://doi.org/10.24315/tred.1516185