Bu araştırmada Ortaöğretim Proje Hazırlama dersinde Android programlama ile robotik programlama öğrenen öğrencilerin programlama öz yeterliliklerine ve performanslarına etkileri araştırılmaktadır. Araştırmada kullanılan karma yöntem ve yakınsayan paralel desen olmuştur. Araştırmanın deneysel bölümünde yarı deneysel bir çalışma olmasından dolayı, 33 ortaöğretim öğrencisi kontrol grubu, 33 ortaöğretim öğrencisi deney grubu olarak toplamda 66 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada, deney grubu için Android programlama öğretim tasarımı ve kontrol grubu için robotik programlama öğretim tasarımı hazırlanmıştır. İlk başta programlama öz yeterlilik ölçeği geliştirilmiştir. Daha sonra performans değerlendirme formu geliştirilmiştir. Aynı anda kontrol grubu ve deney grubuna programlama öz-yeterlilik ölçeği ön-test, öğretim programları içerisindeki etkinlikler yapıldıktan sonra programlama öz-yeterlilik ölçeği son-test olarak uygulanmıştır. Programlama öz yeterlilik ölçeği, performans değerlendirme formları, günlükler ve odak grup görüşmeleri soruları, veri toplama araçlarıdır. Elde edilen bulgular sonucunda, ön test olarak uygulanan programlama öz yeterliliği ölçeğinin kontrol grubu ve deney grubu puan ortalamalarına bakıldığında anlamlı bir fark olduğu ortaya çıkmıştır. 10 haftalık programlama dersleri sonucunda öğrencilerin programlama öz yeterlilik düzeyleri, başlangıca göre yüksek çıkmıştır. Deney ve kontrol gruplarında, programlama öz yeterlilik erişi puanlarına bakıldığında anlamlı bir fark görülmüştür. Odak grup görüşme verileri analizi sonucunda kontrol grubu deney grubu öğrencilerinin programlamaya yönelik düşüncelerinin hem olumlu hem olumsuz görüşler içerdiği görülmektedir.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Readiness in Education, Instructional Design, Instructional Technologies |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Early Pub Date | October 24, 2025 |
| Publication Date | October 25, 2025 |
| Submission Date | May 22, 2024 |
| Acceptance Date | December 14, 2024 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 4 |