Bu çalışmanın amacı, fizik öğretmeni adaylarının 12. sınıf “Elektrik ve Elektronik” konusundaki kavramlarla ve kazanımlarla ilgili bilgi düzeyleri araştırmaktır. Bu amaçla 12. sınıf fizik öğretim programında yer alan kazanımlara yönelik bir başarı testi geliştirilmiştir. On sekiz çoktan seçmeli maddeden oluşan bu test, 2012-2013 eğitim yılında Atatürk Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 88 fizik öğretmeni adayına uygulanmıştır. Ölçümlerin güvenirliğini test etmek amacıyla KR-20 güvenirlik katsayısı hesaplanmış ve .65 olarak bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda, fizik öğretmeni adaylarının diyot, bobin ve kondansatör konularında bilgi düzeylerinin yetersiz olduğu söylenebilir. Ayrıca, öğretmen adaylarının alternatif akım olarak bilinen değişken akım ile doğru akım arasındaki farkları kavramada da zorluk çektikleri belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 6 Issue: 1 |