BibTex RIS Cite

Dijital Öykü Temelli Değerler Eğitimi Materyallerinin Öğrencilerin Değer Kazanımına Etkisi

Year 2017, Volume: 7 Issue: 1, 0 - 0, 18.01.2017

Abstract

Bu çalışmada, değerler eğitimi amacıyla kullanılan hikâyelerin çağdaş formu olarak nitelenebilecek dijital öyküleme yönteminin, öğrencilerin değer kazanımları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Elazığ ili Merkez ilçesinde, biri değerler eğitimi programı uygulayan, biri uygulamayan iki ayrı okuldan, toplam 265 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Yarı deneysel araştırma modelinin kullanıldığı çalışmada değerler eğitimi uygulamayan okulda 62 katılımcıyla tek gruplu ön test - son test; değerler eğitimi uygulayan okulda ise 203 katılımcıyla ön test - son test kontrol gruplu desen kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Uygulamada seçilen dört değere (hoşgörü, misafirperverlik, sorumluluk, yardımseverlik) yönelik olarak hazırlanan dijital öyküler, haftalık temalar şeklinde deney grubunda yer alan öğrencilere izletilmiştir. Sonuç olarak, değerler eğitimi programı uygulayan okulda deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farka rastlanmazken, değerler eğitimi programı uygulamayan okuldaki grubun ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farka rastlanmıştır.

Year 2017, Volume: 7 Issue: 1, 0 - 0, 18.01.2017

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Bünyamin Atıcı

Süleyman Eren Yürük

Publication Date January 18, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Atıcı, B., & Yürük, S. E. (2017). Dijital Öykü Temelli Değerler Eğitimi Materyallerinin Öğrencilerin Değer Kazanımına Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1).
AMA Atıcı B, Yürük SE. Dijital Öykü Temelli Değerler Eğitimi Materyallerinin Öğrencilerin Değer Kazanımına Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. January 2017;7(1).
Chicago Atıcı, Bünyamin, and Süleyman Eren Yürük. “Dijital Öykü Temelli Değerler Eğitimi Materyallerinin Öğrencilerin Değer Kazanımına Etkisi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no. 1 (January 2017).
EndNote Atıcı B, Yürük SE (January 1, 2017) Dijital Öykü Temelli Değerler Eğitimi Materyallerinin Öğrencilerin Değer Kazanımına Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 1
IEEE B. Atıcı and S. E. Yürük, “Dijital Öykü Temelli Değerler Eğitimi Materyallerinin Öğrencilerin Değer Kazanımına Etkisi”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 1, 2017.
ISNAD Atıcı, Bünyamin - Yürük, Süleyman Eren. “Dijital Öykü Temelli Değerler Eğitimi Materyallerinin Öğrencilerin Değer Kazanımına Etkisi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/1 (January 2017).
JAMA Atıcı B, Yürük SE. Dijital Öykü Temelli Değerler Eğitimi Materyallerinin Öğrencilerin Değer Kazanımına Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7.
MLA Atıcı, Bünyamin and Süleyman Eren Yürük. “Dijital Öykü Temelli Değerler Eğitimi Materyallerinin Öğrencilerin Değer Kazanımına Etkisi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 1, 2017.
Vancouver Atıcı B, Yürük SE. Dijital Öykü Temelli Değerler Eğitimi Materyallerinin Öğrencilerin Değer Kazanımına Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7(1).


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.