Book Review
BibTex RIS Cite

Book Review: Evidence Based Practices and Treatments for Children with Autism

Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 86 - 92, 30.12.2019
https://doi.org/10.37233/TRSPED.2019.0105

Abstract

Otizm spektrum bozukluğu (OSB) alanındaki ilk çalışmalardan günümüze değin OSB olan bireyler için etkili eğitim, müdahale ve terapi hizmetlerinin ortaya konması amacıyla bu bireylerin eğitiminden ve bakımından sorumlu kişiler yoğun çaba sarf etmektedirler (Yücesoy-Özkan, 2016). Özellikle son yıllarda OSB’nin yaygınlığında meydana gelen artış ile birlikte (Christensen vd., 2016) etkili uygulamaların belirlenmesine ilişkin talep artış göstermiştir. Bilim insanları da artan talebi karşılamak amacıyla yoğun çalışmalar yürütmekte ve bu bireylerin eğitiminden ve bakımından sorumlu olan kişilere etkili uygulamaları kullanabilmeleri konusunda rehberlik etmesi için makaleler ve kitaplar yayınlamaktadırlar. Bu çalışmada da OSB alanına önemli katkılar sunan kitaplardan birisi olan, Reichow, Doehring, Cicchetti ve Volkmar’ın editörlüğünde 28 yazarın katkılarıyla hazırlanan “Evidence Based Practices and Treatments for Children with Autism” incelenmiştir. Kitap, 2011 yılında Springer Science+Business Media tarafından basılmıştır. Kitap, OSB alanında kanıta dayalı uygulamaların (KDU) kavramsal olarak ve uygulama bağlamında gelişimini ayrıntılı olarak ele almaktadır. Kitap, giriş, müdahale derlemeleri ve araştırmadan uygulamaya olmak üzere üç kısım ve 14 bölüm olmak üzere toplam 408 sayfadan oluşmaktadır.

References

  • Christensen, D., Baio, J., Braun, K., Bilder, D., Charles, J., Constatnino, J. N., et al. (2016). Prevalence and characteristics of autism spectrum disorder among children aged 8 years — autism and developmental disabilities monitoring network, 11 sites, United States, 2012. MMWR Surveillance Summaries, 65(3), 1–23. https://doi.org/10.15585/mmwr.ss6503a1.
  • Cicchetti, D. V. (1994). Guidelines, criteria, and rules of thumb for evaluating normed and standardized assessment instruments in psychology. Psychological Assessment, 6, 284–290.
  • Cicchetti, D. V., & Sparrow, S. S. (1981). Developing criteria for establishing interrater reliability of specific items: Applications to assessment of adaptive behavior. American Journal of Mental Deficiency, 86, 127–137.
  • Fleiss, J. L. (1981). Statistical methods for rates and proportions (2nd ed.). New York, NY: Wiley.
  • Fleiss, J. L., Levin, B., & Paik, M. C. (2003). Statistical methods for rates and proportions (3rd ed.). Ney York, NY: Wiley.
  • Johnson, L. D., Fleury, V., Ford, A., Rudolph, B., & Young, K. (2018). Translating evidence-based practices to usable interventions for young children with autism. Journal of Early Intervention, 40, 158-176. https://doi.org/10.1177/1053815117748410
  • Kretlow, A. G., & Blatz, S. L. (2011). The ABCs of evidence-based practice for teachers. Teaching Exceptional Children, 43, 8-19. https://doi.org/10.1177/004005991104300501
  • Kanner, L. (1943). Autistic disturbances of affective contact. The Nervous Child, 2, 217–250.
  • No Child Left Behind Act of 2001, Pub. L. No. 107-110, § 115, Stat. 1425 (2002).
  • Rakap, S. (Ed.). (2017). Türkiye’de otizm spektrum bozukluğu ve özel eğitim. İstanbul: Tohum Otizm Vakfı.
  • Reichow, B. (2011). Development, procedures, and application of the evaluative method for determining evidence-based practices in autism. B. Reichow, P. Doehring, D. V. Cicchetti, & F. R. Volkmar (Ed.), Evidence based practices and treatments for children with autism içinde (s. 25-92). New York, NY: Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4419-6975-0
  • Reichow, B., Volkmar, F. R., & Cicchetti, D. V. (2008). Development of an evaluative method for determining the strength of research evidence in autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 38, 1311–1319. https://doi.org/10.1007/s10803-007-0517-7
  • Sparrow, S. S., Balla, D. A., & Cicchetti, D. V. (1984). Vineland Adaptive Behavior Scales (Survey Form). Circle Pines, MN: American Guidance Service.
  • Yücesoy-Özkan, Ş. (2016). Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için bilimsel dayanaklı uygulamalar. A. Cavkaytar (Ed.), Otizm spektrum bozukluğu içinde (s. 145-157). Ankara: Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü.

Kitap İncelemesi: Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar İçin Kanıt Temelli Uygulamalar Ve Müdahaleler

Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 86 - 92, 30.12.2019
https://doi.org/10.37233/TRSPED.2019.0105

Abstract

Otizm spektrum bozukluğu (OSB) alanındaki ilk çalışmalardan günümüze değin OSB olan bireyler için etkili eğitim, müdahale ve terapi hizmetlerinin ortaya konması amacıyla bu bireylerin eğitiminden ve bakımından sorumlu kişiler yoğun çaba sarf etmektedirler (Yücesoy-Özkan, 2016). Özellikle son yıllarda OSB’nin yaygınlığında meydana gelen artış ile birlikte (Christensen vd., 2016) etkili uygulamaların belirlenmesine ilişkin talep artış göstermiştir. Bilim insanları da artan talebi karşılamak amacıyla yoğun çalışmalar yürütmekte ve bu bireylerin eğitiminden ve bakımından sorumlu olan kişilere etkili uygulamaları kullanabilmeleri konusunda rehberlik etmesi için makaleler ve kitaplar yayınlamaktadırlar. Bu çalışmada da OSB alanına önemli katkılar sunan kitaplardan birisi olan, Reichow, Doehring, Cicchetti ve Volkmar’ın editörlüğünde 28 yazarın katkılarıyla hazırlanan “Evidence Based Practices and Treatments for Children with Autism” incelenmiştir. Kitap, 2011 yılında Springer Science+Business Media tarafından basılmıştır. Kitap, OSB alanında kanıta dayalı uygulamaların (KDU) kavramsal olarak ve uygulama bağlamında gelişimini ayrıntılı olarak ele almaktadır. Kitap, giriş, müdahale derlemeleri ve araştırmadan uygulamaya olmak üzere üç kısım ve 14 bölüm olmak üzere toplam 408 sayfadan oluşmaktadır.

References

  • Christensen, D., Baio, J., Braun, K., Bilder, D., Charles, J., Constatnino, J. N., et al. (2016). Prevalence and characteristics of autism spectrum disorder among children aged 8 years — autism and developmental disabilities monitoring network, 11 sites, United States, 2012. MMWR Surveillance Summaries, 65(3), 1–23. https://doi.org/10.15585/mmwr.ss6503a1.
  • Cicchetti, D. V. (1994). Guidelines, criteria, and rules of thumb for evaluating normed and standardized assessment instruments in psychology. Psychological Assessment, 6, 284–290.
  • Cicchetti, D. V., & Sparrow, S. S. (1981). Developing criteria for establishing interrater reliability of specific items: Applications to assessment of adaptive behavior. American Journal of Mental Deficiency, 86, 127–137.
  • Fleiss, J. L. (1981). Statistical methods for rates and proportions (2nd ed.). New York, NY: Wiley.
  • Fleiss, J. L., Levin, B., & Paik, M. C. (2003). Statistical methods for rates and proportions (3rd ed.). Ney York, NY: Wiley.
  • Johnson, L. D., Fleury, V., Ford, A., Rudolph, B., & Young, K. (2018). Translating evidence-based practices to usable interventions for young children with autism. Journal of Early Intervention, 40, 158-176. https://doi.org/10.1177/1053815117748410
  • Kretlow, A. G., & Blatz, S. L. (2011). The ABCs of evidence-based practice for teachers. Teaching Exceptional Children, 43, 8-19. https://doi.org/10.1177/004005991104300501
  • Kanner, L. (1943). Autistic disturbances of affective contact. The Nervous Child, 2, 217–250.
  • No Child Left Behind Act of 2001, Pub. L. No. 107-110, § 115, Stat. 1425 (2002).
  • Rakap, S. (Ed.). (2017). Türkiye’de otizm spektrum bozukluğu ve özel eğitim. İstanbul: Tohum Otizm Vakfı.
  • Reichow, B. (2011). Development, procedures, and application of the evaluative method for determining evidence-based practices in autism. B. Reichow, P. Doehring, D. V. Cicchetti, & F. R. Volkmar (Ed.), Evidence based practices and treatments for children with autism içinde (s. 25-92). New York, NY: Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4419-6975-0
  • Reichow, B., Volkmar, F. R., & Cicchetti, D. V. (2008). Development of an evaluative method for determining the strength of research evidence in autism. Journal of Autism and Developmental Disorders, 38, 1311–1319. https://doi.org/10.1007/s10803-007-0517-7
  • Sparrow, S. S., Balla, D. A., & Cicchetti, D. V. (1984). Vineland Adaptive Behavior Scales (Survey Form). Circle Pines, MN: American Guidance Service.
  • Yücesoy-Özkan, Ş. (2016). Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için bilimsel dayanaklı uygulamalar. A. Cavkaytar (Ed.), Otizm spektrum bozukluğu içinde (s. 145-157). Ankara: Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Special Education and Disabled Education
Journal Section Articles
Authors

Emrah Gülboy 0000-0002-7802-6839

Publication Date December 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Gülboy, E. (2019). Kitap İncelemesi: Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar İçin Kanıt Temelli Uygulamalar Ve Müdahaleler. Turkish Journal of Special Education Research and Practice, 1(1), 86-92. https://doi.org/10.37233/TRSPED.2019.0105