Editoryal
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Oyunlar

Yıl 2022, , 821 - 823, 30.09.2022
https://doi.org/10.37679/trta.1181838

Öz

Yetmişli yıllardan itibaren atari salonlarında varlık göstermeye başlayan dijital oyunlardaki eğlence bugün mobil cihazlar sayesinde her an deneyimlenebilir hâle geldi. Bunun yanında dijital oyun sektörü de en önemli gelir kaynaklarından biri hâline geldi. Bunu daha iyi anlamak için 2015 ile 2022 yılları arasındaki Google Play Store oyun istatistikleri incelendiğinde yalnızca Kasım 2021’de Google’ın Android cihazlara ilişkin politika değişikliğinden kaynaklı bir düşüş gözlemlense de kullanıcıların erişebildiği oyun sayısının arttığı ortaya çıkmaktadır. Bugün güncel durumda Google Play Store’da neredeyse yarım milyon (480 bin) oyun var. Apple Store’da ise 1 milyondan fazla oyun bulunmakla birlikte bu sayının App Store uygulamalarının üçte birinden fazlasına denk geldiğinin de altını çizmek gerekir. Bu istatistiklerin yalnızca mobil cihazlardan oynanabilir oyunlara ilişkin durumu gösterdiği göz önünde bulundurulduğunda dijital oyun dünyasının sahip olduğu ekonomik hacmin 235 milyar dolar olması şaşırtıcı olmaktan çıkmaktadır. Dünya Ekonomi Forumu 2026’da oyun sektörünün ekonomi hacminin 321 milyar dolar olacağını öngörmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Editörden
Yazarlar

Yavuz Samur Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 25 Eylül 2022
Kabul Tarihi 27 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Samur, Y. (2022). Dijital Oyunlar. TRT Akademi, 7(16), 821-823. https://doi.org/10.37679/trta.1181838