Editorial
BibTex RIS Cite

Dijital Oyunlar

Year 2022, , 821 - 823, 30.09.2022
https://doi.org/10.37679/trta.1181838

Abstract

Yetmişli yıllardan itibaren atari salonlarında varlık göstermeye başlayan dijital oyunlardaki eğlence bugün mobil cihazlar sayesinde her an deneyimlenebilir hâle geldi. Bunun yanında dijital oyun sektörü de en önemli gelir kaynaklarından biri hâline geldi. Bunu daha iyi anlamak için 2015 ile 2022 yılları arasındaki Google Play Store oyun istatistikleri incelendiğinde yalnızca Kasım 2021’de Google’ın Android cihazlara ilişkin politika değişikliğinden kaynaklı bir düşüş gözlemlense de kullanıcıların erişebildiği oyun sayısının arttığı ortaya çıkmaktadır. Bugün güncel durumda Google Play Store’da neredeyse yarım milyon (480 bin) oyun var. Apple Store’da ise 1 milyondan fazla oyun bulunmakla birlikte bu sayının App Store uygulamalarının üçte birinden fazlasına denk geldiğinin de altını çizmek gerekir. Bu istatistiklerin yalnızca mobil cihazlardan oynanabilir oyunlara ilişkin durumu gösterdiği göz önünde bulundurulduğunda dijital oyun dünyasının sahip olduğu ekonomik hacmin 235 milyar dolar olması şaşırtıcı olmaktan çıkmaktadır. Dünya Ekonomi Forumu 2026’da oyun sektörünün ekonomi hacminin 321 milyar dolar olacağını öngörmektedir.

Year 2022, , 821 - 823, 30.09.2022
https://doi.org/10.37679/trta.1181838

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Editörden
Authors

Yavuz Samur This is me

Publication Date September 30, 2022
Submission Date September 25, 2022
Acceptance Date September 27, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Samur, Y. (2022). Dijital Oyunlar. TRT Akademi, 7(16), 821-823. https://doi.org/10.37679/trta.1181838

                                                                      16115   16111        16112