Developments in hardware in terms of communication technologies have begun to frame different sectors such as entertainment, education and service. Virtual reality glasses also symbolize one of the basic products that can be placed in this frame. It is thought that analyzing the advertisements for these hardwares, which serve many different purposes, may help to understand the widespread effect in the sector and the user trends. Based on this, the study aims to obtain up-to-date clues about marketing moves through user tendency. In the study, it is planned to learn the relevant trend through the ad audience. In this context, the YouTube video named Oculus Quest 2: First Steps was chosen as an example advertisement. 656 comments in the video were examined through content and sentimental analyzes. Results has shown that satirical references to rivals are the points that viewers mostly focused on. Another finding is that the games in the video show real and virtual universe together, creating confusion in the perception of the audience. It is thought that the attention of the companies that will proceed with similar advertisements in the sectoral sense to these two issues may affect the user tendency in a more positive way.
Virtual Reality Augmented Reality YouTube Content Analysis Sentimental Analysis
İletişim teknolojileri açısından donanımlarda kaydedilen gelişmeler, sadece eğlenceye yönelik ortamları değil, eğitim ve hizmet gibi farklı sektörleri de çerçevelemeye başlamıştır. Sanal gerçeklik gözlükleri de bu çerçeveye yerleştirilebilecek temel ürünlerden birini simgelemektedir. Pek çok farklı amaca hizmet edecek şekilde sunulmaya başlayan bu donanımlara yönelikreklamların incelenmesinin, sektörel anlamdaki yaygın etkiyi ve kullanıcı nezdindeki eğilimi anlamakta yardımcı olabileceği düşünülmektedir. Çalışma buradan yola çıkarak pazarlama hamlelerine dair güncel ipuçları elde edilmesini kullanıcı eğilimi üzerinden amaçlamaktadır. Çalışmada, ilgili eğilimin, reklam izleyicileri üzerinden öğrenilmesi planlanmıştır. Bu bağlamda örnek reklam olarak Oculus Quest 2: First Steps isimli YouTube videosu seçilmiştir. Videodaki 656 yoruma yönelik olarak içerik ve duygu analizi süreçleri gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar, video içerisinde yer alan rakip firmalara yapılmış olan hiciv yönlü atıfların, izleyicilerin en sık dikkat ettiği noktalar olduğunu göstermiştir. Diğer bir bulgu da videoda yer alan oyunların gerçek ve sanal evreni birlikte gösteriyor olmasının, izleyicilerin algısında yarattığı kavram kargaşasıdır. Sektörel anlamda benzer reklamlarla yol alacak firmaların bu iki konuya dikkat etmesinin, kullanıcı eğilimini daha olumlu yönde etkileyebileceği düşünülmektedir.
Sanal Gerçeklik Artırılmış Gerçeklik YouTube İçerik Analizi Duygu Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 11 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International