Her geçen gün çocuklar kitle iletişim araçlarının mesajlarına daha fazla maruz kalmaktadır. Bu durum kitle iletişim araçlarının onların içinde yaşadıkları dünyayı anlamlandırmalarında önemli bir kaynak vazifesi görmesine sebep olmaktadır. Fakat yetişkinler için hazırlanmış olan programların içeriklerinin çocukların içinde yaşadıkları toplumdaki siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik olayları anlamlandırmalarına yeterince yardımcı olduklarını söylemek pek mümkün değildir. Bu nedenle çocukların yaşına uygun, onlara hitap edecek program formatlarının geliştirilmesi gerekmektedir. Bu düşünceden hareketle hayata geçirilen Logo Kindernachrichten (Çocuk Haberleri), 28 yıldan beri Almanya’da yayımlanan ilk ve tek çocuk haber bülteni olma özelliğine sahiptir.
Araştırmada Alman devlet kanalı ZDF’in (Zweites Deutsches Fernsehen –İkinci Alman Televizyonu–) uzun yıllar süren çalışmaları neticesinde bugünkü hâlini almış olan Logo adlı haber bülteninde hangi konuların tematize edildiği, bu konuların nasıl sunulduğu, uluslararası siyaset ve terör gibi karmaşık konular ele alınırken hangi noktalara dikkat edildiği, gündem belirleme kuramı bağlamında irdelenme yoluna gidilmiştir. Araştırma kapsamında 16-26 Mart 2017 tarihleri arasındaki Logo Çocuk Haber ocuk haber bültenleri, kaydedilerek Türkçeye çevrilmiş, elde edilen veriler nitel ve nicel içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırma sonucunda Logo’da olumsuz olaylarla ilgili olarak yapılan haberlerin sonunda mutlaka umut verici nitelikte olan unsurlara yer verildiği ortaya çıkmıştır.
It can be stated that kids have been exposed to the messages given through mass media day by day. This reality leads them to think that mass media tools are important sources for making sense of the world. However, it is almost impossible to state that the contents of the shows prepared for adults help children enough to understand the political, social, cultural and economical events. Thus, it is a must to develop TV shows according to the children’s needs. Keeping this must in mind, Logo Kindernachrichten (Kids News) is the first and only news report for kids that has been broadcasting for 28 years in Germany.
In this study, some issues are addressed such as what kind of topics are thematized, how these topics are presented in terms of agenda setting theory, how complicated issues like global politics and terror are handled in ZDF’s (Zweites Deutsches Fernsehen- Germany’s state television) news report called Logo, which is created after long studies. For the scope of the study, Logo news report between March 16 and 26, 2017 have been recorded and translated into Turkish, and the data has been analyzed by using qualitative and quantitative methods. In the consequence of the research, it is observed that encouraging elements are absolutely presented at the end of the news about negative events in Logo.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 4 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International