Modernizmin sürekli yarattığı ‘bugünde olmak’ deneyimi; yirmi birinci yüzyılda bir siber alan olan internette pekişir. Sibernetiğin kendi doğasından kaynaklanan dinamiklerini atlamamakla beraber, bu incelemenin konusu; 2007’de bir topluluk girişimi olarak ortaya çıkan ve özellikle gençlerin; içinde, açık kimlikleriyle yer alarak orada varoluşlarına inandıkları sanal ortam Facebook’tur. Siber ekânsallığın altında neler yatmaktadır? Bir topluluk ve özgünlük alanı olarak süren sosyalleşme siteleri içinden ‘Facebook’ nasıl sıyrılmıştır ve gençler, ruh-beden tartışmasını hararetlendirecek biçimde bu mecrada nasıl bir yeni ‘kendilik’ kurar? Sanal kolektifler nasıl temsillerdir ve bizleri nasıl etkiler? Bu çerçevede çalışmanın hipotezi; bir yandan bir hafıza tekniği olarak çocukluk ve geçmiş hatıralarını çağıran, tazeleyen ve yeniden örgütleyen sosyal medya sitelerinin; bir yandan da insanların kamusal ihtiyaçlarını giderip onların sosyal tepkilerini, amaç ve paylaşımlarını postmekânsallaştırdıklarıdır. Bu doğrultuda, bu çalışmada argümantasyon yöntemi kullanılarak sosyal medya sitelerinin gündelik medya oluşturma ve gençlerin yaşamlarını etkileme potansiyelleri değerlendirilmeye çalışılacaktır. Sosyal medya sitelerinin kullandığı ‘bugün fikri’, bir gazete konvansiyonu gibi çalışan ‘o-günde’lik deneyimi; Facebook’u, günümüzde yetişen kuşakların, içinde oluştuğu ve dönüştüğü bir uzam kılmaktadır. Sanal ortamlar; ‘2. Alan’ sayılan interneti, bir gerçek yaşam alternatifine dönüştürmektedir. Sanal ve gerçeğin birleştiği bir ortamda, neyin hayati olduğunu tespit giderek zorlaşmakta ve bunun sonucunda kimlik sorunları ortaya çıkmaktadır. Sanal yaşam, kendisini tercih edilir kılmaktadır. Bu açıdan siber alanın teorik açıdan incelenmesi ve yeni bir mekânsallık türünü bağımlı kılan unsurlarının saptanması ilgiye muhtaçtır.
The experience of ‘todayness’ interminably made by modernism has been consolidated by the cyberspace (the internet) in the 21st century. While recollecting the inborn flow of the cybernetics, the subject of this investigation is Facebook developed as a community action basically in 2007 and involves many adolescents with an open identification in a virtual domain. What lies underneath the cyber spatiality? How Facebook has become well known among the other social networking sites serving as a space of the group and creativity. How the adolescents set up another self in this medium aggravating the mind-body dilemma? What kind of representations are the virtual collectives? In this context, hypothesis of this study is that the social media sites, which call, revive or redesign the memory of youth as a recollecting procedure, constitute a public space and postspatialize people’s social reactions, objectives and shares. In the analysis of this hypothesis within the framework of source management, the potentiality of social media sites was defined. The ‘today thought’ working as a daily paper tradition utilized by Facebook creates a space where generations grown and change. Virtual situations make the second space (internet) a genuine option. In an environment where reality-virtuality continuum exists, it is hard to recognize what is vital. Starting here of perspective, cyberspace needs a hypothetical consideration for its advanced spatiality of addictive practices.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2017 |
Submission Date | April 2, 2017 |
Acceptance Date | June 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 4 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International