As a result of
developments in communication and telecommunication technologies, the internet
has classified media as “traditional” and “new”. Radio, one of the oldest
mediums of traditional media, is still one of the most widely used mass media.
The traditional media tool radio goes beyond the one-way and non-interactive
communication structure with the bi-directional and interactive communication
structure of the new media. This research examines the convergence between
traditional and new media in the context of new media and social media
platforms Facebook and Twitter social networks with the traditional media
medium TRT Radyo and TRT FM radio, which is a public radio and television
broadcasting institution in our country.
The main
problem of the research “What is the convergence between traditional and new
media?”. Using the content analysis technique within the scope of research
quantitative research method, the social sharing networks of TRT Radio and TRT
FM radio channels were used with @TRTRadyo official Facebook page and @trtradyo
official Twitter page with @TRTFM official Facebook page and @trtradyo official
Twitter page using quantitative research method and content analysis technique.
investigates. The findings of the study reveal that TRT Radio and TRT FM radio
not only broadcast radio programs, program contents, live broadcasts, broadcast
streaming information to social audience, ie Facebook and Twitter social
networking networks, but also establish an interactive communication. Research
results The use of TRT Radio and TRT FM radio on Facebook and Twitter social
networks reveal the change of traditional media, the completion of new media
and the combination of traditional media and new media.
İletişim ve telekomünikasyon teknolojilerindeki gelişmelerin bir sonucu olan internet medyayı, “geleneksel” ve “yeni” olarak sınıflandırmıştır. Geleneksel medyanın en eski mecralarından biri olan radyo, günümüzde de en yaygın kullanılan kitle iletişim araçlarındandır. Geleneksel medya aracı radyo, tek yönlü ve etkileşimsiz iletişim yapısının ötesine yeni medyanın çift yönlü ve etkileşimli iletişim yapısıyla geçmektedir. Bu araştırma, geleneksel ve yeni medya arasındaki yakınsama konusunu ülkemizdeki kamusal radyo-televizyon yayın kurumu olan TRT bünyesinde bulunan geleneksel medya aracı TRT Radyo ve TRT FM radyosuyla yeni medya kapsamında sosyal medya platformları Facebook ve Twitter sosyal ağları özelinde incelemektedir.
Araştırmanın temel problemi “Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki yakınsama nedir?” olmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemi kapsamında içerik analizi tekniği kullanarak TRT Radyo ve TRT FM radyo kanallarının sosyal paylaşım ağları @TRTRadyo resmî Facebook sayfası ve @trtradyo resmî Twitter sayfasıyla @TRTFM resmî Facebook sayfası ve @trtradyo resmî Twitter sayfası kullanımları, nicel araştırma yöntemi ve içerik analizi tekniğiyle incelemektedir. Araştırmanın bulguları, TRT Radyo ve TRT FM radyosunun radyo programlarını, program içeriklerini, canlı yayınları, yayın akışı bilgilerini sosyal medyada yani Facebook ve Twitter sosyal paylaşım ağları aracılığıyla hedef dinleyici kitlelerine duyurmakla kalmadığını, aynı zamanda etkileşimli bir iletişim kurduklarını ortaya koymaktadır. Araştırma sonuçları TRT Radyo ve TRT FM radyosunun Facebook ve Twitter sosyal paylaşım ağları kullanımı geleneksel medyanın değişimini, yeni medyayla tamamlanmasını ve geleneksel medya ve yeni medyanın birleşimini ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 9 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International