There are some values adding a meaning into human’s life and beautifying it. Of these values, peace is the leading one. The purpose of the current study was to determine what the concept of peace means and what kind of values it bears within peace, a value. The study was carried out on literature scanning. Depending on the knowledge obtained in the literature, information concerning the concept of peace and discussions were given place. Peace could be a concept that can be obtained through treaties between states. On the other hand, nations desire a life full of peace within their inner structures. The concept of peace is a value one wishes to have between individuals. Peace does not only mean lack of wars and violence, but it also contains such concepts as comfort, trust, prosperity, equality, justice and so on. Peace has also quietude in itself. Again, there is respect for nature and living creatures other than human being in a place full of peace. What is ideal is not negative peace which means having no wars and violence. Ideal peace is a positive one where there are no wars and violence, in addition to that justice and equality. There is no discrimination and othering in a place where positive peace exists. There is freedom of expression and press. Again, fair elections can be made in the places where positive peace exists. Such institutions as United Nations and UNESCO stress that peace can be taught. Therefore UNESCO added the value of peace in their programs. “Nobel Award for Peace” has become an award granted to honor people contributing to world peace. On the other hand, while Peace Education was regarded as a part of the science of history and religious education in the 19th century, it was adopted as an independent discipline in the second period of 20th century.
İnsanoğlunun yaşamına anlam katan hayatını güzelleştiren değerler vardır. Bu değerlerin başında gelenlerden birisi ise barıştır. Bu çalışmanın amacı barış kavramının ne anlama geldiğini ve bir değer olan barışın içerisinde hangi değerleri barındırdığını ortaya koymaktır. Çalışma literatür taramasına dayanmaktadır. Litatürdeki bilgilerden yola çıkılarak barış kavramı ile ilgili bilgilere ve tartışmalara yer verilmiştir. Barış devletlerarasında antlaşmayla sağlanabilen bir kavram olabilmektedir. Bunun yanında devletler kendi içyapılarında da barış dolu bir yaşam arzu etmektedirler. Barış kavramı bireylerin diğer bireylerle aralarındaki ilişkilerinde olması arzu edilen bir değerdir. Barış sadece savaşların ve şiddetin yokluğu anlamına gelmemektedir. Bununla beraber huzur, güven, refah, adalet, eşitlik gibi kavramları da içermektedir. Barış aynı zamanda insanın kendi iç huzurunu da içerir. Yine barış dolu bir ortamda doğaya ve insan dışındaki canlılara karşı da saygı vardır. İdeal olan barış savaşların ve şiddetin olmaması anlamına gelen negatif barış değildir. İdeal olan barış savaşların ve şiddetin olmadığı bunlara ek olarak adaletin, eşitliğin olduğu pozitif barıştır. Pozitif barışın olduğu yerde ayrımcılık ve ötekileştirme yoktur. Buralarda söz ve basın hürriyeti vardır. Yine pozitif barışın olduğu yerlerde adaletli seçimler yapılmaktadır. Birleşmiş Milletler ve UNESCO gibi kuruluşlar barışın öğretilebilir bir değer olduğunu vurgulamaktadırlar. Bu nedenle UNESCO eğitim programlarına barış değerini de katmıştır. “Nobel Barış Ödülü” ise dünya barışına katkı sağlayan insanları onurlandırmak için verilmektedir. Diğer bir taraftan da Barış Eğitimi 19. yüzyılın başında tarih biliminin ve din eğitiminin bir parçası olarak görülürken 20. yüzyılın ikinci yarısında bağımsız bir disiplin olarak kendisini kabul ettirmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 172 Sayı: 172 |