In this study, validity and reliability processes of a writing self-efficacies scale developed for secondary school learners has been presented. In the beginning of the study, a 47 item pool was created using expert judgment of the students’ opinions and then the draft was reduced to 45 items. The scale was evaluated using factor analysis method by the contribution of 293 primary school students in Elazığ. In statistical analysis 40 items were chosen for the second analysis. There are 30 positive, 10 negative attitude items in the scale. KMO value of the scale was found out as .869, Bartlett’s test was determined as 8252.72, Cronbach Alpha reliability coefficient of the scale was found as .921. This result shows that analysis of data obtained from study, it was understood the scale developed is applicable.
Bu çalışma, ortaokul öğrencilerinin yazma öz yeterliklerini değerlendirmeye dönük bir ölçeğe ilişkin geçerlik ve güvenirlik analizi sonuçlarını ortaya koymayı amaçlanmaktadır. Ölçek geliştirme çalışmasına başlanırken 47 ifade içeren bir madde havuzu oluşturulmuş, öğrenci görüşlerinden ve uzman yargısından yararlanılarak taslak ölçekteki madde sayısı 45’e düşürülmüştür. Elazığ il merkezindeki 10 ilköğretim okulunda öğrenim gören 293 ilköğretim öğrencisi üzerinde uygulanan ölçekten elde edilen veriler faktör analizi yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan analiz sonucunda, 30’u olumlu, 10’u olumsuz toplam 40 madde seçilmiş ve ölçeğin KMO değeri .869, Bartlett testi 8252.72, Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ise .92 olarak bulunmuştur. Bu sonuca göre ölçeğin güvenilir bir ölçek olduğunu belirtmek mümkündür. Çalışmadan elde edilen veriler doğrultusunda geliştirilen ölçeğin uygulanabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 171 Sayı: 171 |