Experiences, knowledges, and cultures are conveyed to the next generations in a systematic way because all nations aim to enrich and sustain their cultural memory. Literature is one of the most powerful tool of this conveyance. Mature literature pieces are used to educate and inform people though, there are controversial perceptions on which pieces should be considered as mature in the literature. Some of the previous research labelled the classics as the most mature literature pieces throughout the world. Much research have been conducted to describe what exact the classic piece is and how they are defined as so. However, there is no clear consensus on the ways to label any literature pieces with the term ‘classic’. This descriptive study aimed to explore the classic literature pieces and their educational roles. The current study set out to determine which pieces should be regarded as classics and what kind of impacts do they have on child education.
Classics Classic pieces Educational functions Translation of Classic pieces message values
Uluslar, yüzyıllar boyunca kendilerine ait oluşturdukları deneyim, bilgi ve kültürleri kendilerinden sonraki kuşaklara belirli bir sistem içinde aktarırlar. Çünkü her millet kültürel hafızasını zenginleştirmek ve bunu da yaşatmak ister. Bu aktarım sürecinin en varsıl kaynaklarından biri de şüphesiz edebiyattır. Yetkin edebî eserler insanları eğitmenin ve bilgilendirmenin önemli bir aracıdır. Ancak hangi eserlerin yetkin bir edebî eser olduğuna dair literatürde farklı yaklaşımlar bulunmaktadır. Yetkin eser kavramıyla kastedilen eserlerden bir kısmı bütün dünyada klasik eser olarak tanımlanan yapıtlardır. Bugüne değin klasik ve klasik eser kavramları üzerine dünyada ve Türkiye’de birçok tartışma yapılmış, farklı bilim adamları, yazar ve araştırmacılar, klasik kavramının ne olduğuna ve klasik eserlerin nasıl tespit edildiğine yönelik farklı tanım ve belirlemelerde bulunmuşlardır. Yapılan araştırma ve tespitler söz konusu kavramlar üzerinde bir görüş birliğinin olmadığını göstermektedir. Bu makalede klasik eser ve klasik eserlerin eğitsel işlevleri üzerinde durulmuştur. Hangi eserlerin klasik olduğu belirlenmeye çalışılmış, klasik eser olarak adlandırılan bu eserlerin çocuklar üzerindeki eğitsel rolleri belirlenmiştir. Böylece hem klasik eser kavramı üzerine dünya ve Türkiye’deki yaklaşım ve düşüncelerin ortak paydası belirlenmiş hem de bu eserlerden bir eğitim materyali olarak nasıl faydalanılacağı üzerine tespit ve önerilerde bulunulmuştur.
Klasik Klasik Eser Eğitsel İşlev Çeviri Klasik Eserler İleti Değerler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 171 Sayı: 171 |