BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ DEĞERLERE İLİŞKİN ALGILARI VE BUNLARI İFADE ETME BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2017, Volume: 21 Issue: 2, 331 - 354, 06.08.2017

Abstract

Bu çalışma 3-6 yaş çocukların değerlere ilişkin algılarını ve bunları ifade etme biçimlerini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilen nitel bir araştırmadır. Olgu bilim deseniyle gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün değerler eğitimi projesine dahil olan iki anaokulundaki 196 çocuk oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında; metaforlardan, resim faaliyetlerinden ve bireysel görüşmelerden yararlanılarak çoklu veri kaynağı oluşturulmuştur. Verilerin analiz edilmesinde betimsel analiz ve doküman incelemesi yöntemlerinden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda çocukların değerler eğitimi kapsamında verilen kavramlara yönelik uygun metaforlar geliştirdikleri, resimlerindeki imgelerin ve resimlerini ifade etme biçimlerinin bu metaforlara uygun olduğu sonucu elde edilmiştir. 

Year 2017, Volume: 21 Issue: 2, 331 - 354, 06.08.2017

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Sümeyya Tatlı This is me

Fatma Abide Güngör Aytar This is me

Publication Date August 6, 2017
Submission Date October 11, 2016
Published in Issue Year 2017 Volume: 21 Issue: 2

Cite

APA Tatlı, S., & Güngör Aytar, F. A. (2017). OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ DEĞERLERE İLİŞKİN ALGILARI VE BUNLARI İFADE ETME BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 21(2), 331-354.
AMA Tatlı S, Güngör Aytar FA. OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ DEĞERLERE İLİŞKİN ALGILARI VE BUNLARI İFADE ETME BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. August 2017;21(2):331-354.
Chicago Tatlı, Sümeyya, and Fatma Abide Güngör Aytar. “OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ DEĞERLERE İLİŞKİN ALGILARI VE BUNLARI İFADE ETME BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21, no. 2 (August 2017): 331-54.
EndNote Tatlı S, Güngör Aytar FA (August 1, 2017) OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ DEĞERLERE İLİŞKİN ALGILARI VE BUNLARI İFADE ETME BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21 2 331–354.
IEEE S. Tatlı and F. A. Güngör Aytar, “OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ DEĞERLERE İLİŞKİN ALGILARI VE BUNLARI İFADE ETME BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 21, no. 2, pp. 331–354, 2017.
ISNAD Tatlı, Sümeyya - Güngör Aytar, Fatma Abide. “OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ DEĞERLERE İLİŞKİN ALGILARI VE BUNLARI İFADE ETME BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 21/2 (August 2017), 331-354.
JAMA Tatlı S, Güngör Aytar FA. OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ DEĞERLERE İLİŞKİN ALGILARI VE BUNLARI İFADE ETME BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2017;21:331–354.
MLA Tatlı, Sümeyya and Fatma Abide Güngör Aytar. “OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ DEĞERLERE İLİŞKİN ALGILARI VE BUNLARI İFADE ETME BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 21, no. 2, 2017, pp. 331-54.
Vancouver Tatlı S, Güngör Aytar FA. OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ DEĞERLERE İLİŞKİN ALGILARI VE BUNLARI İFADE ETME BİÇİMLERİNİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2017;21(2):331-54.