Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin ilköğretim 4. sınıf sosyal
bilgiler dersi öğretme-öğrenme sürecinde kullanmak üzere öğretim tekniklerinin
seçimine yönelik yeterlik algılarını belirlemek ve öğretim tekniklerini
uygulama durumlarına yönelik görüşlerini almaktır. Araştırma bir karma yöntem
çalışması olup, çeşitleme (üçgenleme) deseni kullanılarak yürütülmüştür.
Araştırmanın nicel verileri,
Fırat-Durdukoca, Yardımcıel, Beşeren ve Özbek (2017) tarafından
geliştirilen “Öğretmen Adaylarının Öğretim Tekniklerini Seçme Yeterliklerine
İlişkin Algı Ölçeği” kullanılarak; nitel verileri ise yarı yapılandırılmış
görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda,
öğretmenlerin; sosyal bilgiler dersi öğretim uygulamaları için öğretim
tekniklerinin seçimine yönelik yeterlik algılarının yüksek olduğu, derslerinde
sıklıkla öğretmen merkezli öğretim tekniklerini kullanmayı tercih ettikleri,
öğretim strateji, yöntem ve teknik kavramlarına yönelik kavram kargaşası içinde
oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada öğretmenlerin; öğretim
tekniklerinin seçiminde öğretmen kılavuz kitaplarının kendilerini
sınırlandırdığını, sosyal bilgiler dersinde kullanmak üzere etkili öğretim
tekniklerinin seçimine yönelik mesleki gelişim ihtiyacı duymadıklarını ifade
ettikleri sonuçlarına da ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 1 |