Okuma-yazmaya
hazırlık çalışmaları, okul öncesi eğitimde yer verilen etkinliklerden birisi
olup çocukların ilkokula uyumlarını ve hazır bulunuşluk düzeylerini desteklemek
amacıyla yapılan etkinliklerdir. Bu etkinliklerle çocuklar okuma yazmaya ve
ilkokula hazır hale getirilir. Okul öncesi öğretmenleri ilkokula hazırlık için
sosyal, duygusal, matematiksel, bilimsel ve özbakım becerilerini desteklemenin
yanı sıra okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yaptırırlar. Bazı öğretmenler
okuma yazmaya hazırlık çalışmaları için defter, kağıt, kalem vb. kullanmakta
çocuklara yazı yazdırmaya çalışmakta ve bu çalışmalarda sıklıkla çizgi çalışmalarına
yer vermektedir. Oysa okula hazırlık pek çok beceriyi geliştirmeyi kapsayan
uzun bir süreç içerisinde hedefe ulaşılan çalışmalardır. Bu çalışma okul öncesi
öğretmenlerinin okuma yazmaya hazırlık çalışmaları konusundaki görüşlerini ve
uygulamalarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Veriler bağımsız anaokulunda
çalışan öğretmenlerle görüşmeler yapılarak elde edilmiştir. Araştırma
sonucunda, öğretmenlerin okuma yazmaya hazırlık çalışmaları kapsamında çizgi ve
yazı yazma çalışmalarına yer verdikleri tespit edilmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 15, 2019 |
Submission Date | November 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 23 Issue: 1 |