Bu
çalışmanın temel amacı sosyal bilgiler öğretiminde bir yöntem olarak kavram
bulmacalarının öğrenci başarısına etkisini belirlemektir. Çalışma,
öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen (ÖSKD) modelinde tasarlanmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 öğretim yılının bahar döneminde Adana il
merkezinde bulunan bir devlet ortaokuluna devam eden 6. Sınıf öğrencileri
oluşturmuştur. Çalışma, bir deney ve bir kontrol grubundan oluşan toplam 52
altıncı sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma toplam 15 ders saati
sürmüştür. Deney grubunda öğretim, kavram bulmacası etkinliklerine dayalı
olarak yapılırken, kontrol grubunda ise programa dayalı öğretim
gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizlerden elde edilen sonuçlar incelendiğinde
kavram bulmacalarına dayalı öğretim etkinlikleriyle yapılan öğretimin programa
dayalı öğretime göre daha etkili olduğunu göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 2 |