Research Article
BibTex RIS Cite

YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ

Year 2019, Volume: 23 Issue: 3, 881 - 891, 29.12.2019

Abstract

Araştırmada katılımcılar istedikleri bir konuda yazılar oluşturmuşlardır.
Katılımcılar eğitim fakültesi öğrencileri arasından gönüllülük esasına dayalı
olarak seçilmiştir. Ön test son test kontrol gruplu desenle veri toplanmıştır. Deney
grubuna dört kare yazma metodu öğretilirken kontrol grubuna dört kare yazma
metodu öğretilmemiştir. Deney ve kontrol gruplarına yeniden serbest konulu
yazılı anlatım çalışması yaptırılmıştır. İki farklı uzman tarafından değerlendirilen
yazıların puan aritmetik ortalamaları alınmıştır. Yazılı anlatımlarda dört kare
yazma metodunu öğrendikten sonra başarı artışı gözlenmiştir.



Araştırma alana yazma eğitiminde yöntem bakımından yeni bir öneride bulunduğu
için önemlidir. Araştırmanın sonucunda dört kare yazma metodunun öğrencilerin
yazılı anlatımlarını olumlu yönde etkilediği gözlenmiştir. Öğretmenlerin
öğrencilerine dört kare yazma metodunu öğretmeleri öğrencilerde yazma
becerisinin gelişimini olumlu yönde etkileyecektir.

References

  • Aktaş, Ş., Gündüz, O. (2001). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Bağcı Ayrancı, B., Karahan, L. (2017). Çağrışım Tekniğinin Yazma Becerisinin Geliştirilmesine Katkısı: Ölçek Geliştirme ve Etkinlik Oluşturma Çalışması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(2), 1148-1177.
  • Göçer, A. (2018). Yazma Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • https://tr.pinterest.com/explore/four-square-writing/
  • Küçük, S. (2007). Yazılı Anlatım ve Yaratıcılık, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yayınları
  • Lestari, E. S., Pudjobroto, H., & Wahyuni, D. S. (2013). Improvıng Students’Wrıtıng Skıll By Usıng Four Square Wrıtıng Method (Fswm). English Education, 2(1), 94-102.
  • Pilav, S., Ünalan, Ş. (2012). Eğitim fakülteleri için yazılı ve sözlü anlatım. Nobel Yayıncılık
  • Sezer, A., Tokcan, H. (2003). İşbirliğine Dayalı Öğrenmenin Coğrafya Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (3), 227-242.
  • Yakıcı, A., Yücel, M., Yelok, V. S., Doğan, M. (2017). Yazılı Anlatım Üniversiteler İçin Türkçe-1. Ankara: Yargı Yayınevi.
Year 2019, Volume: 23 Issue: 3, 881 - 891, 29.12.2019

Abstract

References

  • Aktaş, Ş., Gündüz, O. (2001). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Bağcı Ayrancı, B., Karahan, L. (2017). Çağrışım Tekniğinin Yazma Becerisinin Geliştirilmesine Katkısı: Ölçek Geliştirme ve Etkinlik Oluşturma Çalışması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(2), 1148-1177.
  • Göçer, A. (2018). Yazma Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • https://tr.pinterest.com/explore/four-square-writing/
  • Küçük, S. (2007). Yazılı Anlatım ve Yaratıcılık, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yayınları
  • Lestari, E. S., Pudjobroto, H., & Wahyuni, D. S. (2013). Improvıng Students’Wrıtıng Skıll By Usıng Four Square Wrıtıng Method (Fswm). English Education, 2(1), 94-102.
  • Pilav, S., Ünalan, Ş. (2012). Eğitim fakülteleri için yazılı ve sözlü anlatım. Nobel Yayıncılık
  • Sezer, A., Tokcan, H. (2003). İşbirliğine Dayalı Öğrenmenin Coğrafya Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (3), 227-242.
  • Yakıcı, A., Yücel, M., Yelok, V. S., Doğan, M. (2017). Yazılı Anlatım Üniversiteler İçin Türkçe-1. Ankara: Yargı Yayınevi.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Bilge Bağcı Ayrancı

Publication Date December 29, 2019
Submission Date February 4, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 23 Issue: 3

Cite

APA Bağcı Ayrancı, B. (2019). YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(3), 881-891.
AMA Bağcı Ayrancı B. YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. December 2019;23(3):881-891.
Chicago Bağcı Ayrancı, Bilge. “YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 23, no. 3 (December 2019): 881-91.
EndNote Bağcı Ayrancı B (December 1, 2019) YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 23 3 881–891.
IEEE B. Bağcı Ayrancı, “YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ”, Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 23, no. 3, pp. 881–891, 2019.
ISNAD Bağcı Ayrancı, Bilge. “YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 23/3 (December 2019), 881-891.
JAMA Bağcı Ayrancı B. YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2019;23:881–891.
MLA Bağcı Ayrancı, Bilge. “YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 23, no. 3, 2019, pp. 881-9.
Vancouver Bağcı Ayrancı B. YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2019;23(3):881-9.