Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ

Yıl 2019, Cilt: 23 Sayı: 3, 881 - 891, 29.12.2019

Öz

Araştırmada katılımcılar istedikleri bir konuda yazılar oluşturmuşlardır.
Katılımcılar eğitim fakültesi öğrencileri arasından gönüllülük esasına dayalı
olarak seçilmiştir. Ön test son test kontrol gruplu desenle veri toplanmıştır. Deney
grubuna dört kare yazma metodu öğretilirken kontrol grubuna dört kare yazma
metodu öğretilmemiştir. Deney ve kontrol gruplarına yeniden serbest konulu
yazılı anlatım çalışması yaptırılmıştır. İki farklı uzman tarafından değerlendirilen
yazıların puan aritmetik ortalamaları alınmıştır. Yazılı anlatımlarda dört kare
yazma metodunu öğrendikten sonra başarı artışı gözlenmiştir.



Araştırma alana yazma eğitiminde yöntem bakımından yeni bir öneride bulunduğu
için önemlidir. Araştırmanın sonucunda dört kare yazma metodunun öğrencilerin
yazılı anlatımlarını olumlu yönde etkilediği gözlenmiştir. Öğretmenlerin
öğrencilerine dört kare yazma metodunu öğretmeleri öğrencilerde yazma
becerisinin gelişimini olumlu yönde etkileyecektir.

Kaynakça

  • Aktaş, Ş., Gündüz, O. (2001). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Bağcı Ayrancı, B., Karahan, L. (2017). Çağrışım Tekniğinin Yazma Becerisinin Geliştirilmesine Katkısı: Ölçek Geliştirme ve Etkinlik Oluşturma Çalışması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(2), 1148-1177.
  • Göçer, A. (2018). Yazma Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • https://tr.pinterest.com/explore/four-square-writing/
  • Küçük, S. (2007). Yazılı Anlatım ve Yaratıcılık, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yayınları
  • Lestari, E. S., Pudjobroto, H., & Wahyuni, D. S. (2013). Improvıng Students’Wrıtıng Skıll By Usıng Four Square Wrıtıng Method (Fswm). English Education, 2(1), 94-102.
  • Pilav, S., Ünalan, Ş. (2012). Eğitim fakülteleri için yazılı ve sözlü anlatım. Nobel Yayıncılık
  • Sezer, A., Tokcan, H. (2003). İşbirliğine Dayalı Öğrenmenin Coğrafya Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (3), 227-242.
  • Yakıcı, A., Yücel, M., Yelok, V. S., Doğan, M. (2017). Yazılı Anlatım Üniversiteler İçin Türkçe-1. Ankara: Yargı Yayınevi.
Yıl 2019, Cilt: 23 Sayı: 3, 881 - 891, 29.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Aktaş, Ş., Gündüz, O. (2001). Yazılı ve Sözlü Anlatım. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Bağcı Ayrancı, B., Karahan, L. (2017). Çağrışım Tekniğinin Yazma Becerisinin Geliştirilmesine Katkısı: Ölçek Geliştirme ve Etkinlik Oluşturma Çalışması. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 6(2), 1148-1177.
  • Göçer, A. (2018). Yazma Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • https://tr.pinterest.com/explore/four-square-writing/
  • Küçük, S. (2007). Yazılı Anlatım ve Yaratıcılık, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yayınları
  • Lestari, E. S., Pudjobroto, H., & Wahyuni, D. S. (2013). Improvıng Students’Wrıtıng Skıll By Usıng Four Square Wrıtıng Method (Fswm). English Education, 2(1), 94-102.
  • Pilav, S., Ünalan, Ş. (2012). Eğitim fakülteleri için yazılı ve sözlü anlatım. Nobel Yayıncılık
  • Sezer, A., Tokcan, H. (2003). İşbirliğine Dayalı Öğrenmenin Coğrafya Dersinde Akademik Başarı Üzerine Etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (3), 227-242.
  • Yakıcı, A., Yücel, M., Yelok, V. S., Doğan, M. (2017). Yazılı Anlatım Üniversiteler İçin Türkçe-1. Ankara: Yargı Yayınevi.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bilge Bağcı Ayrancı

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bağcı Ayrancı, B. (2019). YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 23(3), 881-891.
AMA Bağcı Ayrancı B. YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ. TSA. Aralık 2019;23(3):881-891.
Chicago Bağcı Ayrancı, Bilge. “YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 23, sy. 3 (Aralık 2019): 881-91.
EndNote Bağcı Ayrancı B (01 Aralık 2019) YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 23 3 881–891.
IEEE B. Bağcı Ayrancı, “YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ”, TSA, c. 23, sy. 3, ss. 881–891, 2019.
ISNAD Bağcı Ayrancı, Bilge. “YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 23/3 (Aralık 2019), 881-891.
JAMA Bağcı Ayrancı B. YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ. TSA. 2019;23:881–891.
MLA Bağcı Ayrancı, Bilge. “YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 23, sy. 3, 2019, ss. 881-9.
Vancouver Bağcı Ayrancı B. YAZILI ANLATIM BECERİSİ İLE DÖRT KARE YAZMA METODUYLA YAZMA BECERİSİNİN İLİŞKİSEL DEĞERLENDİRMESİ. TSA. 2019;23(3):881-9.