Bu araştırma, Sokratik yönteme dayalı eğitim programının 5-6 yaş grubu çocukların çalışma belleklerine etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda 2017-2018 Eğitim öğretim yılı Bahar Döneminde Gazi Üniversitesi Uygulama Anaokulu’na devam eden 5-6 yaş grubu 8 kız ve 7 erkek olmak üzere toplam 15 çocuk, araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Çalışma grubuna Sokratik Yönteme dayalı bir program hazırlanmış ve bu programa ilişkin toplam 20 etkinlik 10 hafta süreyle uygulanmıştır. Tek grup öntest-sontest deneysel desen kullanılan araştırmada veri toplama aracı olarak “Demografik bilgi formu” ve “Çalışma belleği ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde İlişkili Örneklemeler için Tek Faktörlü Anova Testi ve Friedman Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Sokratik yönteme dayalı eğitim programının, çocukların sözel kısa süreli bellek, sözel çalışma belleği ve görsel çalışma belleği puanlarını anlamlı biçimde etkilediği ancak görsel kısa süreli bellek puanlarını anlamlı biçimde etkilemediği sonucuna varılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre çalışma belleği performansını arttırmak için Sokratik yöntemin anasınıflarında kullanılması önerilmiştir.
Sokratik yöntem, çalışma belleği, erken çocukluk eğitimi, çocuk
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | December 29, 2019 |
Published in Issue | Year 2019, Volume 23, Issue 3 |
Bibtex | @research article { tsadergisi526955, journal = {Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi}, issn = {1301-370X}, address = {}, publisher = {Akademisyenler Birliği Derneği}, year = {2019}, volume = {23}, number = {3}, pages = {892 - 905}, title = {SOKRATİK YÖNTEME DAYALI EĞİTİM PROGRAMININ 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA BELLEKLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ}, key = {cite}, author = {Kanat, Kübra and Temel, Fulya} } |
APA | Kanat, K. & Temel, F. (2019). SOKRATİK YÖNTEME DAYALI EĞİTİM PROGRAMININ 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA BELLEKLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ . Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , 23 (3) , 892-905 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/tsadergisi/issue/51239/526955 |
MLA | Kanat, K. , Temel, F. "SOKRATİK YÖNTEME DAYALI EĞİTİM PROGRAMININ 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA BELLEKLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ" . Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 23 (2019 ): 892-905 <https://dergipark.org.tr/en/pub/tsadergisi/issue/51239/526955> |
Chicago | Kanat, K. , Temel, F. "SOKRATİK YÖNTEME DAYALI EĞİTİM PROGRAMININ 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA BELLEKLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ". Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 23 (2019 ): 892-905 |
RIS | TY - JOUR T1 - SOKRATİK YÖNTEME DAYALI EĞİTİM PROGRAMININ 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA BELLEKLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ AU - KübraKanat, FulyaTemel Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 892 EP - 905 VL - 23 IS - 3 SN - 1301-370X- M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 The Journal of Turkish Social Research SOKRATİK YÖNTEME DAYALI EĞİTİM PROGRAMININ 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA BELLEKLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ %A Kübra Kanat , Fulya Temel %T SOKRATİK YÖNTEME DAYALI EĞİTİM PROGRAMININ 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA BELLEKLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ %D 2019 %J Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi %P 1301-370X- %V 23 %N 3 %R %U |
ISNAD | Kanat, Kübra , Temel, Fulya . "SOKRATİK YÖNTEME DAYALI EĞİTİM PROGRAMININ 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA BELLEKLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ". Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 23 / 3 (December 2019): 892-905 . |
AMA | Kanat K. , Temel F. SOKRATİK YÖNTEME DAYALI EĞİTİM PROGRAMININ 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA BELLEKLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2019; 23(3): 892-905. |
Vancouver | Kanat K. , Temel F. SOKRATİK YÖNTEME DAYALI EĞİTİM PROGRAMININ 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA BELLEKLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2019; 23(3): 892-905. |
IEEE | K. Kanat and F. Temel , "SOKRATİK YÖNTEME DAYALI EĞİTİM PROGRAMININ 5-6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA BELLEKLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ", Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 23, no. 3, pp. 892-905, Dec. 2019 |