Çocuk
edebiyatı yapıtları, çocuğun okuma kültürü edinme sürecinde önemli bir rol
üstlenirler. Çocuk edebiyatının işlevi ve sınırları göz önünde
bulundurulduğunda, çocuk edebiyatı yapıtlarının tasarım, içerik ve eğitsel
özelliklerinin çocuk gerçekliğine ve yazınsal ölçütlere uygun olması, sanatçı
duyarlılığını yansıtması gerekir. Bu çalışmada, Michael Ende’nin “Momo” adlı
eseri çocuk edebiyatının temel ilkeleri ışığında incelenmiştir. Araştırma,
nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi ile
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öncelikle alanyazın taranarak çocuğa görelik
için kavramsal bir çerçeve oluşturulmuştur. Daha sonra incelenen eser, biçimsel
(boyut, kâğıt, kapak ve cilt, sayfa düzeni, harfler, resimler), içerik (konu,
izlek, ileti, plan, karakter, dil ve anlatım) ve eğitsel özelliklerine göre
çocuğa görelik açısından incelenmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda
çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ağustos 2020 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 24 Sayı: 2 |