Bu araştırma ortaokul öğrencilerinin sosyal sorumluluk düzeylerini ölçmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri kullanılmıştır. Araştırma tarama modelinde tasarlanmış nicel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu ortaokul düzeyinde ve tüm kademelerde eğitim göre 483 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada ‘Ortaokul öğrencilerine yönelik sosyal sorumluluk ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırma verileri paket program ile analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Ölçeğin KMO değeri .884, Bartlett’s testi sonucu 2029.614 ve Cronbach alfa katsayı değeri .829 bulunmuştur. Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin sosyal sorumluluk ortalama puanı 3.02, ölçeğin yardımlaşma alt boyutunda ortalama puan 2.86, çevreye duyarlık alt boyutu ortalama puanı 3.00, birlikte hareket etme alt boyutu ortalama puanı 3.17 ve sosyal duyarlık alt boyutu ortalama puanı 3.15 olarak bulunmuştur. Ortaokul öğrencilerinin sosyal sorumluluk düzeyleri cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Sınıf düzeyi değişkenine göre öğrencilerin sosyal sorumluluk düzeyleri anlamlı farklılık göstermektedir. Bu farklılık alt boyutlarda farklı ikili gruplarda ortaya çıkmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2021 |
Submission Date | January 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 25 Issue: 1 |