Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Kingdom Of Purposes In Kant's Understandıng Of Morality: The Role Of Autonomy And Universal Moral Principles

Yıl 2024, Cilt: 28 Sayı: 3, 590 - 602, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1478079

Öz

The concept of the "Kingdom of Ends" holds a central place in Immanuel Kant's moral philosophy, which is based on the idea that moral actions and decisions are part of a particular moral order. Kant proposes that moral actions are determined by an individual's free will and are guided by rational principles. This implies that actions are performed for a moral purpose. The Kingdom of Ends represents an ideal world. In this world, humans, as rational beings, have the ability to determine the consequences and purposes of their own actions. Kant refers to this capability as human free will and rational thought. From this perspective, humans should not be used merely as means, but should always be considered as ends in themselves. This concept forms the foundation of Kant's moral theory. Kant's understanding of morality emphasizes that ethical and moral values are determined by human free will and rational thought. It also argues that individuals should have control over their actions and decisions, and this control is the fundamental factor determining our moral obligations. In this way, the Kingdom of Ends provides a general framework for determining the rightness or wrongness of moral actions and decisions. This framework highlights an individual's free will and ability to think rationally, providing a basis for understanding and evaluating the actions and decisions that affect one's own life and the lives of others.

Kaynakça

  • Akarsu, B. (1979). Felsefe terimleri sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları.

KANT'IN AHLAK ANLAYIŞINDA AMAÇLAR KRALLIĞI: ÖZERKLİK VE EVRENSEL AHLAK İLKELERİNİN ROLÜ

Yıl 2024, Cilt: 28 Sayı: 3, 590 - 602, 10.12.2024
https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1478079

Öz

Immanuel Kant'ın ahlak anlayışında merkezi bir yeri olan "Amaçlar Krallığı" kavramı, ahlaki eylemlerin ve kararların belirli bir ahlaki düzenin parçası olduğu düşüncesi üzerine kuruludur. Kant, ahlaki eylemlerin bireyin özgür iradesi ile belirlendiğini ve rasyonel ilkeler tarafından yönlendirildiğini ileri sürer. Bu durum, kişinin eylemlerinin ahlaki bir amaç için gerçekleştirildiği anlamına gelir. Amaçlar Krallığı, ideal bir dünyayı temsil eder. Bu dünyada, insanlar rasyonel varlıklar olarak, kendi eylemlerinin sonuçlarını ve amaçlarını belirleme yeteneğine sahip olurlar. Kant, bu yeteneği insanın özgür iradesi ve rasyonel düşüncesi olarak adlandırır. Bu bakış açısına göre, insanlar yalnızca araç olarak kullanılmamalı, aksine her zaman bir amaç olarak kabul edilmelidirler. Bu kavram, Kant'ın ahlaki teorisinin temelini oluşturur. Kant'ın ahlak anlayışı, etik ve ahlaki değerlerin insanın özgür iradesi ve rasyonel düşüncesi tarafından belirlendiğini vurgular. Ayrıca, insanların eylemleri ve kararları üzerinde kendi kontrollerinin olması gerektiğini ve bu kontrolün ahlaki yükümlülüklerimizi belirleyen temel faktör olduğunu savunur. Bu şekilde, Amaçlar Krallığı, ahlaki eylemlerin ve kararların doğru veya yanlış olmasını belirleyen genel bir çerçeve sunar. Bu çerçeve, bireyin özgür iradesini ve rasyonel düşünme yeteneğini ön plana çıkarır, böylece bireyin kendi hayatını ve başkalarının hayatlarını etkileyen eylemlerini ve kararlarını anlamak ve değerlendirmek için bir temel sağlar.

Kaynakça

  • Akarsu, B. (1979). Felsefe terimleri sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fikret Yılmaz 0000-0003-3289-4152

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 3 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 31 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 28 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yılmaz, F. (2024). KANT’IN AHLAK ANLAYIŞINDA AMAÇLAR KRALLIĞI: ÖZERKLİK VE EVRENSEL AHLAK İLKELERİNİN ROLÜ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 28(3), 590-602. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1478079
AMA Yılmaz F. KANT’IN AHLAK ANLAYIŞINDA AMAÇLAR KRALLIĞI: ÖZERKLİK VE EVRENSEL AHLAK İLKELERİNİN ROLÜ. TSA. Aralık 2024;28(3):590-602. doi:10.20296/tsadergisi.1478079
Chicago Yılmaz, Fikret. “KANT’IN AHLAK ANLAYIŞINDA AMAÇLAR KRALLIĞI: ÖZERKLİK VE EVRENSEL AHLAK İLKELERİNİN ROLÜ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28, sy. 3 (Aralık 2024): 590-602. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1478079.
EndNote Yılmaz F (01 Aralık 2024) KANT’IN AHLAK ANLAYIŞINDA AMAÇLAR KRALLIĞI: ÖZERKLİK VE EVRENSEL AHLAK İLKELERİNİN ROLÜ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28 3 590–602.
IEEE F. Yılmaz, “KANT’IN AHLAK ANLAYIŞINDA AMAÇLAR KRALLIĞI: ÖZERKLİK VE EVRENSEL AHLAK İLKELERİNİN ROLÜ”, TSA, c. 28, sy. 3, ss. 590–602, 2024, doi: 10.20296/tsadergisi.1478079.
ISNAD Yılmaz, Fikret. “KANT’IN AHLAK ANLAYIŞINDA AMAÇLAR KRALLIĞI: ÖZERKLİK VE EVRENSEL AHLAK İLKELERİNİN ROLÜ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi 28/3 (Aralık 2024), 590-602. https://doi.org/10.20296/tsadergisi.1478079.
JAMA Yılmaz F. KANT’IN AHLAK ANLAYIŞINDA AMAÇLAR KRALLIĞI: ÖZERKLİK VE EVRENSEL AHLAK İLKELERİNİN ROLÜ. TSA. 2024;28:590–602.
MLA Yılmaz, Fikret. “KANT’IN AHLAK ANLAYIŞINDA AMAÇLAR KRALLIĞI: ÖZERKLİK VE EVRENSEL AHLAK İLKELERİNİN ROLÜ”. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 28, sy. 3, 2024, ss. 590-02, doi:10.20296/tsadergisi.1478079.
Vancouver Yılmaz F. KANT’IN AHLAK ANLAYIŞINDA AMAÇLAR KRALLIĞI: ÖZERKLİK VE EVRENSEL AHLAK İLKELERİNİN ROLÜ. TSA. 2024;28(3):590-602.