Bu çalışma iki ana hedefi takip etmektedir. İlk olarak, öğrenen memnuniyeti, kopya çekme ve akranların akademik sahtekarlık algısının, algılanan akademik dürüstlüğü öngörmedeki rolünü ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. İkinci olarak, kopya çekme davranışının arkasındaki ek nedenleri araştırmayı hedeflemektedir. Çalışma keşif niteliğinde olup, öğrenci verilerini toplamak için anket yöntemi kullanılmıştır. Anket, açık uçlu soruların yanı sıra Likert tipi sorular içermektedir. Nicel veriler çoklu regresyon analizi ile değerlendirilirken, açık uçlu sorular nitel içerik analiziyle incelenmiştir. Sonuçlar, çevrimiçi eğitim memnuniyeti ve algılanan akran kopya çekmesinin, algılanan akademik dürüstlüğü öngörmede en güçlü katkıları sağladığını göstermiştir (sırasıyla toplam varyansın %17'sini ve %16'sını açıklamaktadır). Nitel analiz üç ana tema ortaya çıkarmıştır: öğrencilerin akranlarının kopya çekmesine dair algısı, kopya çekmeyi önlemek için uygulanan tedbirler ve eğitmenlerin, öğrencilerin kopya çekme sıklığına dair algıları doğrultusunda öğrencilerle ilgili tutumları. Öğrenciler, akranlarının kopya çektiğine inandıklarını ifade etmiş, aşırı katı tedbirlerin işlevsizliğine dikkat çekmiş ve eğitmenlerin kopya çekme sıklığına dair inançlarının, öğrencilere yönelik tutumlarını etkileyebileceğini belirtmiştir. Bu makalede, eğitmenlerin algılanan tutumlarının, öğrencilerin çevrimiçi eğitime yönelik tutumlarını etkileyebileceği tartışılmaktadır. Ayrıca, öğrenciler tedbirleri aşırı katı ve işlevsiz olarak algılayabilirler.
This study pursues two primary objectives. First, it aims to uncover the role of factors, learner satisfaction, cheating, and the perception of peer dishonesty in predicting perceived academic integrity. Second, it endeavors to explore additional reasons behind cheating behavior. The study is exploratory, and a survey method was employed to gather student data. The survey included open-ended questions as well as Likert-type questions. Quantitative data underwent multiple regression analysis, while the open-ended questions were scrutinized using qualitative content analysis. The results indicated that online education satisfaction and perceived peer cheating make the strongest unique contributions to predicting perceived academic integrity (explaining 17% and 16% of the total variance, respectively). The qualitative analysis uncovered three key themes: students’ perception of their peers cheating, measures implemented to combat cheating, and instructors’ attitudes toward students shaped by the instructors’ beliefs about cheating prevalence as perceived by students. Students expressed a belief that their peers engage in cheating, highlighted potential dysfunctionality in overly strict measures as perceived by them, and noted that instructors’ beliefs regarding the prevalence of cheating may influence their attitudes toward students. This paper discusses the implications for instructors, as their perceived attitudes can impact students’ attitudes toward online education. Furthermore, students may perceive measures as overly strict and dysfunctional.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 29 Sayı: 2 |