Bu çalışmanın amacı, cinsiyete göre genel
erteleme ve akademik özyeterlik inancının beden eğitimi ve spor
yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin akademik erteleme davranışlarını
ne derecede yordadığını incelemektir. Araştırmaya farklı
üniversitelerin beden eğitimi ve spor yüksekokulları beden eğitimi öğretmenliği
(n=338), antrenörlük eğitimi (n=242) spor yöneticiliği (n=223) ve rekreasyon
(n=122) bölümlerinde lisans öğrenimi gören yaşları 18 ile 27 arasında (X= 21.56; ss = 1.12), değişen toplam 925
öğrenci katılmıştır. Bu çalışmada, “Kişisel Bilgi Formu”, “Akademik Erteleme Ölçeği” ve “Genel Erteleme Ölçeği” ve “Akademik Özyeterlik Ölçeği” olmak üzere dört ölçme aracı kullanılmıştır.
Verilerin analizinde korelasyon analizi, çoklu regresyon analizi ve t testi
yöntemleri kullanılmıştır. Kadın ve erkek örneklem grubu için yapılan regresyon
analizi sonuçlarına göre, genel erteleme ve akademik özyeterliklerinin
öğrencilerin akademik erteleme davranışını anlamlı düzeyde yordadığı
görülmektedir. Diğer yandan, erkek üniversite öğrencilerinin akademik erteleme davranış
puan ortalamaları (X=55,68) kadın üniversite öğrencilerinin ortalamalarına (X=53,98)
göre daha yüksektir. Ayrıca erkek üniversite öğrencilerinin genel erteleme
davranış puan ortalamaları (X=51,49) kadın üniversite öğrencilerinin
ortalamalarına (X=48,52) göre daha yüksektir. Bunun yanında erkek ve
kadın üniversite öğrencilerinin özyeterlik puan ortalamaları arasında anlamlı
bir farklılık bulunamamıştır. Sonuç olarak, bu çalışma
kapsamında ve her iki örneklem grubu için elde edilen bulgular ışığında, genel
erteleme davranışına daha az sahip olduklarında ve özyeterlik inancına (düşük
oranlarda da olsa) sahip olduklarında BESYO öğrencilerinin daha az akademik
erteleme davranışı gösterebilecekleri öngörülmektedir. Ayrıca bulgular, erkek
öğrencilerin kadın öğrencilere göre akademik ve genel erteleme davranışını daha
yoğun olarak sergiledikleri şeklinde yorumlanabilir.
Akademik erteleme akademik özyeterlik cinsiyet beden eğitimi ve spor yüksekokulu genel erteleme
The purpose of the present study was to examine the
extent to which general procrastination and academic self-efficacy predicted
the academic procrastination of the of physical education and sports school
students according to gender. A total of 925 students aged between 18 and 27 (xage=21.56;
sd=1.12), from Physical Education Teaching Department (n=338), Training
Education Department (n=242), Sports Management Department (n=223) and
Recreation Department (n=122) participated in the research. Four instruments,
namely, ‘Personal Information Form’, ‘Academic Procrastination Scale’, ‘General
Procrastination Scale’, and ‘Academic Self-Efficacy Scale’ were used in this
study. Correlations analysis, multiple regression analysis and t test were used
in data analysis. According to the results of the regression analysis of both
female and male samples, general procrastination and academic self-efficacy of
university students regress academic procrastination behaviour in a meaningful
level. On the other hand, the academic procrastination behaviour mean score of
male students (X=55,68) was higher than the academic procrastination behaviour
mean score of female students (X=53,98). Furthermore, the general procrastination
behaviour mean score of male students (X=51,49) was higher than the general
procrastination behaviour mean score of female students (X=48,52). Besides,
there was no significant difference in self-efficacy scores of male and female
university students. Finally, the results of this study revealed that if
university students have self-efficacy beliefs (may be at a low level)and less
general adjourn behaviour, it can before seen that they may show less academic
adjourn behaviour. Besides, it may be interpreted that male students display
academic and general adjourn behaviour more than female students do.
Academic procrastination academic self-efficacy gender physical education and sports school general procrastination
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2018 |
Acceptance Date | April 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |
TÜBİTAK-ULAKBİM DERGİPARK AKADEMİK bünyesinde kurulan Türk Spor Bilimleri Dergisi Doçentlik başvurusu Ulusal Makale b maddesi kapsamındadır.