Research Article
BibTex RIS Cite

Covid-19 Döneminde Spor Bilimleri Lisans Programlarında Öğrenim Gören Engelli Öğrencilerin E-Öğrenmeye Yönelik Tutumları

Year 2024, Volume: 26 Issue: 2, 189 - 198, 31.08.2024
https://doi.org/10.15314/tsed.1493692

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Covid-19 döneminde spor bilimleri lisans programlarında öğrenim gören engelli öğrencilerin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılında 24 devlet üniversitesinin spor bilimleri lisans programlarında öğrenim gören ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 96 engelli öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırma bulgularına göre; cinsiyet, yaş, sınıf, engel türü değişkenlerinde anlamlı farklılık rastlanmazken, bölüm, e-öğrenme sistemi hayatınızı kolaylaştırdı mı? değişkeni ile izolasyon günleri olmasaydı normal şartlarda uzaktan eğitim ister miydiniz? değişkeninde e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği ve alt boyutları arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.

References

  • 1. Akgül A, Göksel G. A, Yaraş A. Üniversite öğrencilerinin e-öğrenme tutum düzeylerinin incelenmesi: spor bilimleri fakültesi örneği. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 2023; 6 (4)1262-1276.
  • 2. Biçer H, Korucu A.T. E-öğrenmeye yönelik tutum ölçeğinin uyarlanması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2020 10 (1), 237-256.
  • 3. Doğar B, Covid-19 pandemi sürecinde beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin e- öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi (vakıf üniversitesi örneği). (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul; İstanbul Gelişim Üniversitesi, 2021.
  • 4. Duman N, Üniversite öğrencilerinde COVID-19 korkusu ve belirsizliğe tahammülsüzlük. The Journal of Social Science, 2020, 4(8), 426-437.
  • 5. Ercan Ş, Keklicek H, COVID-19 pandemisi nedeniyle üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerindeki değişimin incelenmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2020, 5(2), 69-74.
  • 6. Genç S.Z, Engin G, Yardım T, Pandemi Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2020, 41, 134-158.
  • 7. Geri S, Investigation of physical education and sports school students' e-learning styles in terms of some variables. African Educational Research Journal, 2021, 9(1), 51-59.
  • 8. Huck S. W. Reading Statistics And Research. Boston, USA, 2012:103-112.
  • 9. Isikgoz M. E, An analysis of the ıntention of students studying at physical education and sports school to use synchronous virtual classroom environments during the covıd-19 pandemic period. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 2021, 20(4), 16-22.
  • 10. Isikgöz, M. E, Analysis of the Relationship between Online Learning Activities and Academic Achievement of Physical Education and Sports School Students. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 2023, 22(1), 29-36.
  • 11. Kisanga D, Determinants of teachers’ attitudes towards e-learning in Tanzanian higher learning institutions. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 2016, 17(5), 109-125.
  • 12. Özdemir E, Aydoğan H,. Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 2021, 5(3), 187-195.
  • 13. Rafiq F, Hussain S, Abbas Q, Analyzing students’ attitude towards e-learning: A case study in higher education in Pakistan. Pakistan Social Sciences Review, 2020, 4(1), 367-380.
  • 14. Saltürk A, Güngör C, Üniversite öğrencilerinin gözünden covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş deneyimi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2020, (36), 137-174.
  • 15. Söyler Y. D, Altungül O, Spor bilimleri öğrencilerinin sporda e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2023, 20(2), 729-734.
  • 16. Telli Y.G, Altun D, Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenmeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi2020, 9(1), 22-40.
  • 17. Türker Ü,. Koronavirüs (covıd-19) pandemisinin yükseköğretim öğrencilerinde anksiyete düzeyi ile e-öğrenme tutumlarına etkisi. (Doktora Tezi). Samsun; Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021.
  • 18. Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK), [Internet]. 2020. [cited 2023 Oct. 10]. Avaliable from: https://engelsiz.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/engelsiz-erisim-engelsiz-egitim.aspx
  • 19. Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK), [Internet]. 2020. [cited 2023 Aug. 9]. Avaliable from: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.a

Attitudes Towards E-Learning of Disabled Students Studying in Sports Sciences Undergraduate Programs During the Covid-19 Period

Year 2024, Volume: 26 Issue: 2, 189 - 198, 31.08.2024
https://doi.org/10.15314/tsed.1493692

Abstract

The purpose of this study is to examine the attitudes of disabled students studying in sports science undergraduate programs towards e-learning during the Covid-19 period. The study group of the research consists of 96 disabled students studying in sports science undergraduate programs of 24 state universities in the 2020-2021 academic year and participating in the study voluntarily. The data of the research were collected with the "Attitude Scale Towards E-Learning". According to research findings; While there was no significant difference in gender, age, class, disability type and department variables, has the e-learning system make your life easier? If there were no variable isolation days, would you want distance education under normal conditions? Significant differences were detected between the attitude scale towards e-learning and its sub-dimensions in the variable

Ethical Statement

Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, çalışmanın Committee on Publication Ethics (COPE)' in tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim.

References

  • 1. Akgül A, Göksel G. A, Yaraş A. Üniversite öğrencilerinin e-öğrenme tutum düzeylerinin incelenmesi: spor bilimleri fakültesi örneği. Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi, 2023; 6 (4)1262-1276.
  • 2. Biçer H, Korucu A.T. E-öğrenmeye yönelik tutum ölçeğinin uyarlanması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2020 10 (1), 237-256.
  • 3. Doğar B, Covid-19 pandemi sürecinde beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin e- öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi (vakıf üniversitesi örneği). (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul; İstanbul Gelişim Üniversitesi, 2021.
  • 4. Duman N, Üniversite öğrencilerinde COVID-19 korkusu ve belirsizliğe tahammülsüzlük. The Journal of Social Science, 2020, 4(8), 426-437.
  • 5. Ercan Ş, Keklicek H, COVID-19 pandemisi nedeniyle üniversite öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerindeki değişimin incelenmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 2020, 5(2), 69-74.
  • 6. Genç S.Z, Engin G, Yardım T, Pandemi Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin lisansüstü öğrenci görüşleri, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 2020, 41, 134-158.
  • 7. Geri S, Investigation of physical education and sports school students' e-learning styles in terms of some variables. African Educational Research Journal, 2021, 9(1), 51-59.
  • 8. Huck S. W. Reading Statistics And Research. Boston, USA, 2012:103-112.
  • 9. Isikgoz M. E, An analysis of the ıntention of students studying at physical education and sports school to use synchronous virtual classroom environments during the covıd-19 pandemic period. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 2021, 20(4), 16-22.
  • 10. Isikgöz, M. E, Analysis of the Relationship between Online Learning Activities and Academic Achievement of Physical Education and Sports School Students. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 2023, 22(1), 29-36.
  • 11. Kisanga D, Determinants of teachers’ attitudes towards e-learning in Tanzanian higher learning institutions. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 2016, 17(5), 109-125.
  • 12. Özdemir E, Aydoğan H,. Spor eğitimi alan üniversite öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. Spor Eğitim Dergisi, 2021, 5(3), 187-195.
  • 13. Rafiq F, Hussain S, Abbas Q, Analyzing students’ attitude towards e-learning: A case study in higher education in Pakistan. Pakistan Social Sciences Review, 2020, 4(1), 367-380.
  • 14. Saltürk A, Güngör C, Üniversite öğrencilerinin gözünden covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş deneyimi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2020, (36), 137-174.
  • 15. Söyler Y. D, Altungül O, Spor bilimleri öğrencilerinin sporda e-öğrenmeye yönelik tutumlarının incelenmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2023, 20(2), 729-734.
  • 16. Telli Y.G, Altun D, Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenmeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi2020, 9(1), 22-40.
  • 17. Türker Ü,. Koronavirüs (covıd-19) pandemisinin yükseköğretim öğrencilerinde anksiyete düzeyi ile e-öğrenme tutumlarına etkisi. (Doktora Tezi). Samsun; Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021.
  • 18. Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK), [Internet]. 2020. [cited 2023 Oct. 10]. Avaliable from: https://engelsiz.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/engelsiz-erisim-engelsiz-egitim.aspx
  • 19. Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK), [Internet]. 2020. [cited 2023 Aug. 9]. Avaliable from: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.a
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Physical Training, Sports and Physical Activity For Disabled
Journal Section Articles
Authors

Turan Sezan 0000-0003-4322-1703

Publication Date August 31, 2024
Submission Date May 31, 2024
Acceptance Date August 22, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 26 Issue: 2

Cite

APA Sezan, T. (2024). Attitudes Towards E-Learning of Disabled Students Studying in Sports Sciences Undergraduate Programs During the Covid-19 Period. Turkish Journal of Sport and Exercise, 26(2), 189-198. https://doi.org/10.15314/tsed.1493692
AMA Sezan T. Attitudes Towards E-Learning of Disabled Students Studying in Sports Sciences Undergraduate Programs During the Covid-19 Period. Turk J Sport Exe. August 2024;26(2):189-198. doi:10.15314/tsed.1493692
Chicago Sezan, Turan. “Attitudes Towards E-Learning of Disabled Students Studying in Sports Sciences Undergraduate Programs During the Covid-19 Period”. Turkish Journal of Sport and Exercise 26, no. 2 (August 2024): 189-98. https://doi.org/10.15314/tsed.1493692.
EndNote Sezan T (August 1, 2024) Attitudes Towards E-Learning of Disabled Students Studying in Sports Sciences Undergraduate Programs During the Covid-19 Period. Turkish Journal of Sport and Exercise 26 2 189–198.
IEEE T. Sezan, “Attitudes Towards E-Learning of Disabled Students Studying in Sports Sciences Undergraduate Programs During the Covid-19 Period”, Turk J Sport Exe, vol. 26, no. 2, pp. 189–198, 2024, doi: 10.15314/tsed.1493692.
ISNAD Sezan, Turan. “Attitudes Towards E-Learning of Disabled Students Studying in Sports Sciences Undergraduate Programs During the Covid-19 Period”. Turkish Journal of Sport and Exercise 26/2 (August 2024), 189-198. https://doi.org/10.15314/tsed.1493692.
JAMA Sezan T. Attitudes Towards E-Learning of Disabled Students Studying in Sports Sciences Undergraduate Programs During the Covid-19 Period. Turk J Sport Exe. 2024;26:189–198.
MLA Sezan, Turan. “Attitudes Towards E-Learning of Disabled Students Studying in Sports Sciences Undergraduate Programs During the Covid-19 Period”. Turkish Journal of Sport and Exercise, vol. 26, no. 2, 2024, pp. 189-98, doi:10.15314/tsed.1493692.
Vancouver Sezan T. Attitudes Towards E-Learning of Disabled Students Studying in Sports Sciences Undergraduate Programs During the Covid-19 Period. Turk J Sport Exe. 2024;26(2):189-98.

Turkish Journal of Sport and Exercise is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).