Okullar, öncelikle öğrencilerin akademik becerilerine odaklandığı için çoğu zaman öğrencilerin gelişimsel özelliklerine uygun beceriler kazandırmayı göz ardı edebilmektedir. Bu noktada çalışmadan elde edilen veriler, kaynaştırma öğrencilerinin içinde bulundukları gelişim özellikleri de dikkate alınarak, çocuk gelişimcisi gözüyle bütünsel bir bakış açısı ile değerlendirilmiştir. Çalışma grubunu, Ankara ilinin Polatlı ilçesinde kaynaştırma uygulaması yürütülen 4 faklı ortaokulda, toplam 21 branş öğretmen ve 4 rehber öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri, nitel araştırma yöntemlerinden olan yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla toplanmıştır. Görüşmeler, ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş, içerik ve betimsel analiz yöntemleri ile çözümlenmiştir. Çalışmanın bulguları betimleyici istatistiklerle sunulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulardan, Bireysel Eğitim Planı (BEP)’nın uygulamaya geçiş sırasında birçok problem yaşandığı sonucuna varılmıştır. Kaynaştırmanın daha farklı uygulanmasına yönelik önerilerin, destek eğitim odasının yaygınlaştırılması olduğu tespit edilmiştir.
Çocuk gelişimcisi Kaynaştırma uygulaması Özel gereksinimli çocuk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |