Bu araştırma sosyal hizmet öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik değerlendirmelerini ve bu değerlendirmeyle ilişkili faktörleri öğrenmeyi amaçlamış ve Türkiye’nin yedi bölgesinde bulunan yedi ilden 381 sosyal hizmet bölümü öğrencisine çevrim içi anket yoluyla ulaşılmıştır. Araştırma sonuçları; katılımcıların çoğunlukla uzaktan eğitimin gelecek dönemlerde devam etmesini istemediklerini, teorik ve uygulamalı derslerin uzaktan eğitim yoluyla verilemeyeceğini, uzaktan eğitimin esnek ve zaman kazandıran bir sistem olması sebebiyle yararlı olduğu önermesine katılmadıklarını göstermektedir. Öğrencilerin bu olumsuz değerlendirmeleri sosyo-ekonomik, kişisel, ailevi ve akademik faktörler ile ilişkisi içerisinde ele alınmıştır. Sosyo-ekonomik faktörler bağlamında sonuçlar; öğrencilerin çoğunluğunun uzaktan eğitime erişimde dijital teknolojilere sahip olduklarını, evlerinde dersleri dinleyebilecek özel bir alanlarının ve düzenli internetlerinin bulunduğunu, pandemi sebebiyle çalışmaya başlamak ya da işlerini kaybetmek zorunda kalmadıklarını göstermektedir. Kişisel faktörler kapsamında sonuçlar; öğrencilerin çoğunlukla uzaktan eğitimde başarılı olmak için yeterli disiplin, motivasyon ve odaklanmaya sahip olmadıklarını düşündüklerini göstermektedir. Ailevi faktörler açısından sonuçlar; ev içi işlerin derslere katılım önünde bir engel yarattığını, aile içi sorunların derslere katılımlarını etkilemediğini ve ailelerinden yeterince destek aldıklarını göstermektedir. Akademik faktörler bağlamında sonuçlar; öğrencilerin üniversitelerin sunduğu dijital ortamı kullanmakta zorlanmadıkları, akademisyenlerin performanslarını olumlu yönde değerlendirdikleri, senkron dersleri asenkron derslere tercih ettikleri, yüz yüze eğitimi sosyalleşmek ve daha kaliteli eğitim almak için istedikleri yönündedir. Bununla birlikte; öğrencilerin uzaktan eğitimde daha yüksek not aldıkları, sınavlarda kopya çekildiğini düşündükleri ve mesleki gelişimleri açısından kaygılı olduklarını görülmektedir.
-
-
Bilgilerin anonim kalması adına eklenmemiştir. Makale değerlendirmesi tamamlandıktan sonra eklenecektir.
This research aimed to learn the evaluations of social work students towards distance education and the factors associated with this evaluation. For this aim, 381 social work students from seven cities in seven regions of Turkey were reached through an online questionnaire. The research results show that the participants mostly do not want distance education to continue in the future, they think that theoretical and applied courses cannot be given through distance education, and they do not agree with the proposition that distance education is beneficial because it is a flexible and time-saving system. These negative evaluations of the students were considered in relation to socio-economic, personal, family-related and academic factors. In the context of socio-economic factors; results show that the majority of students have digital technologies in accessing distance education, they have a private area at home where they can listen to the lessons, they have regular internet connection, and they do not have to start working or lose their jobs due to the pandemic. Results within the scope of personal factors shows that students mostly think that they do not have enough discipline, motivation and focus to be successful in distance education. In the context of the family-related factors the results show that domestic work at home create an obstacle to their participation in classes, family problems do not affect their participation in classes, and they receive sufficient support from their families. In the context of academic factors the results indicate that students do not have difficulty in using the digital environment offered by universities, they evaluate academic’s performance positively, they prefer synchronous lessons to asynchronous lessons, they want face-to-face education in order to socialize and receive higher quality education. Furthermore; it is seen that students get higher grades in distance education, think that students are cheating in exams and are worried about their professional development.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | December 30, 2021 |
Submission Date | September 24, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |