Research Article
BibTex RIS Cite

Analysis of Cartoons as a Form of Storytelling with Empowerment Approach

Year 2024, Volume: 35 Issue: 4, 581 - 604, 30.10.2024
https://doi.org/10.33417/tsh.1363710

Abstract

Storytelling is a narrative tradition as old as humanity, and it has changed with technological developments. It is feasible to think about cartoons as a type of story since they can not be examined in isolation from their scenario. For this reason, they should be handled with an empowerment approach. In this context, the aim of the research is to determine the power layers and dimensions in cartoons. In the research, six cartoons determined by purposeful sampling were analyzed with the content analysis method. The study’s findings revealed that cartoons predominately convey messages about the personal level of power and the form of power that comes from one’s essence.

References

  • Abay Alyüz, S. B. (2022). Sosyal Hizmet Perspektifiyle Yaşlının Yaşam Alanlarında Arkadaşlık Ağları: Güle Güle Filmi Örneği. Turkish Studies – Religion, 17(1), 1-19. (Erişim:https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.57717)
  • Akgül Gök, F. (2018). Şizofreni Tanısı Olan Bireylerin Ebeveynlerinin Yaşantılarının Güçlendirme Yaklaşımı Çerçevesinde İncelenmesi. (Yayınlanmış Doktora Tezi.) Ankara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Akgül, M. ve Hekimoğlu Toprak, H. (2021). Yakınsama Kültürü ve Transmedya Hikâye Anlatıcılığı Üzerine Bir Çalışma: Eltilerin Savaşı Filmi. Aksaray İletişim Dergisi, 3(1), 43-61.
  • Anderson, K. E. (2010). Storytelling. J. H. Birx (Ed.). 21st Century Anthropology: A Reference Handbook içinde (syf 277–286). Thousand Oaks: Sage. (Erişim: https://scholarship.libraries.rutgers.edu/esploro/outputs/bookChapter/991031549936204646

Bir Hikâye Anlatıcılığı Biçimi Olarak Çizgi Filmlerin Güçlendirme Yaklaşımı ile Analizi

Year 2024, Volume: 35 Issue: 4, 581 - 604, 30.10.2024
https://doi.org/10.33417/tsh.1363710

Abstract

Hikâye anlatıcılığı, insanlık kadar eski bir anlatım geleneğidir ve teknolojik gelişmeler ile birlikte biçimsel değişikliklere uğramıştır. Çizgi filmlerin senaryolarından bağımsız düşünülemeyecek olması, onları bir hikâye anlatım biçimi olarak ele almayı mümkün kılmaktadır. Çizgi filmlerin verdikleri mesajlar çocukları çeşitli biçimlerde etkilemektedir. Bu nedenle çizgi filmleri güçlendirme yaklaşımı ile ele almak oldukça önemlidir. Bu bağlamda araştırmanın amacı çizgi filmlerdeki güç düzeylerinin ve türlerinin belirlenmesidir. Araştırmada amaçsal örneklem yoluyla belirlenen altı çizgi film, içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda çizgi filmlerde en çok kişisel düzey güç ile özden gelen güç türüne ilişkin mesajların verildiği görülmüştür.

References

  • Abay Alyüz, S. B. (2022). Sosyal Hizmet Perspektifiyle Yaşlının Yaşam Alanlarında Arkadaşlık Ağları: Güle Güle Filmi Örneği. Turkish Studies – Religion, 17(1), 1-19. (Erişim:https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.57717)
  • Akgül Gök, F. (2018). Şizofreni Tanısı Olan Bireylerin Ebeveynlerinin Yaşantılarının Güçlendirme Yaklaşımı Çerçevesinde İncelenmesi. (Yayınlanmış Doktora Tezi.) Ankara Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Akgül, M. ve Hekimoğlu Toprak, H. (2021). Yakınsama Kültürü ve Transmedya Hikâye Anlatıcılığı Üzerine Bir Çalışma: Eltilerin Savaşı Filmi. Aksaray İletişim Dergisi, 3(1), 43-61.
  • Anderson, K. E. (2010). Storytelling. J. H. Birx (Ed.). 21st Century Anthropology: A Reference Handbook içinde (syf 277–286). Thousand Oaks: Sage. (Erişim: https://scholarship.libraries.rutgers.edu/esploro/outputs/bookChapter/991031549936204646
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Counselling, Wellbeing and Community Services
Journal Section Articles
Authors

Gökşen Sena Soydemir 0009-0007-5471-7882

Fulya Akgül Gök 0000-0003-3657-8704

Publication Date October 30, 2024
Submission Date September 20, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 35 Issue: 4

Cite

APA Soydemir, G. S., & Akgül Gök, F. (2024). Bir Hikâye Anlatıcılığı Biçimi Olarak Çizgi Filmlerin Güçlendirme Yaklaşımı ile Analizi. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 35(4), 581-604. https://doi.org/10.33417/tsh.1363710